Skip to main content

جناب آل‌بایراق

جناب آل‌بایراق
Anonymous

جناب آل‌بایراق

برای من سؤال است که شما چگونه به راحتی به خود اجازه می‌دهید به دیگران اتهام وارد نمایید؟ اسم مرا مکرراً در کنار اسم جناب «طهرانی» می‌آورید شما مدرکی دارید که این دو شخص یکی هستند یا اینهم مثل همان اتهامات واهی مقاله‌ی صد در صد تخریبی شما می‌باشد!؟!

من این دو کامنت شما را به دقت خواندم پر است از «یاد بگیرید»، «بلد نیستید»، «بی‌اصول و بی‌پرنسیپ هستید»، «ما همه کار کردیم شما هیچ کاری نکردید» و الی آخر. یعنی پر از «منم‌منم گویی» و نگاه متکبرانه‌ی از بالا به پایین به دیگران می‌باشد. شما که هیچ شناختی از من و سایرین ندارید چگونه بخود اجازه‌ی قضاوت در مورد اینکه چه کاری کردیم و چه کاری نکردیم می‌دهید!؟!

این اتهام «الله اکبر گفتن» را از کجا درآورده‌اید!؟! اگر مدرکی از فعالان واقعی حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی دارید که چنین شعاری می‌دهند مستنداً بیان نمایید تا مطلع شویم. متأسفانه قشری که در گذشته کمونیست بوده است به دلیل ماهیت فاشیستی و استبدادی تفکر خود هیچگاه به اصول دموکراتیک قابل قبول اکثریت معتقد و پایبند نبوده و سلاحش در مقابل مخالفان همواره «تئوری توطئه» و «ترور شخصیت» بوده است که اینجا شما علناً فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی را متهم به «الله اکبر گویی» می‌کنید و آنجا در آن مقاله‌ی به شدت تورک‌ستیزانه تا می‌توانید بر علیه فعالان ملی‌گرای حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی سم‌‌پاشی می‌نمایید.

آن «پان‌تورکیسم»ی که شما ذره بین به دست خود گرفته و در حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی دنبال آن هستید وجود خارجی ندارد اما دستاویز شما برای کوبیدن ملی‌گرایی تورکی می‌باشد.

من نه سخنگوی «پان‌تورکیسم» هستم و نه به وجود چنین گرایشی در حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی باور دارم. من در اینجا نوشتم «یک ملی‌گرای تورک و یک استقلال طلب آزربایجان جنوبی هستم». شما در آن مقاله‌ی صد در صد تخریبی در یکی از شعارها مثلاً شعار «نه ساغچیییق نه سولچو، میللتچیییک میللتچی» را کاملاً طبق دلخواه خود به ملی‌گرایی تورک‌های تورکیه وصل می‌نمایید و اسمش را «پان‌تورکیسم» می‌گذارید در حالیکه در آزربایجان جنوبی فعالان ملی‌گرا آن را به مفهوم «نه کمونیست، نه ایران‌گرا بلکه صرفاً ملی‌گرای آزربایجان جنوبی بودن بکار می‌برند» یعنی برایشان فقط منافع آزربایجان جنوبی مهم است نه لاغیر اما شما تفسیر مغرضانه‌ی خود را جهت سم‌پاشی و کوبیدن ناسیونالیسم تورکی بجای مفهوم واقعی آن می‌گذارید تا مثلاً در و تخته را برای تخریب ملی‌گرایی تورکی در حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی با اتصال آن به «پان‌تورکیسم» موهومی که هیچگاه فراتر از تفکر محفلی فراتر نرفته و اکنون وجود خارجی ندارد فراهم نمایید.

شما به دو نکته توجه نمایید:

1: «حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی» همانگونه که از نامش پیداست بر مبنای ناسیونالیسم تورکی پایه‌گذاری شده و ملی‌گرایی تورکی از بطن حرکت قابل حذف نمی‌باشد چرا حرکت اساساً جهت اعاده و حفاظت از«هویت تورک» ملت تورک آزربایجان جنوبی پایه‌گذاری شده و مسائل و مشکلات بعدی در اولویت بعدی قرار دارند.

2: در آزربایجان جنوبی حرکتی که صرفاً بر مبنای آزربایجانیگری (آزربایجان منهای هویت تورک) باشد وجود خارجی ندارد البته عده‌ای انگشت‌شمار مثل شما به دلیل اینکه ملی‌گرایی تورکی را سد محکمی در راه پیاده شدن تفکرات کمونیستی خود که شما اسمش را «سوسیالیسم» می‌گذارید می‌دانند به ریشه‌ی حرکت که همان «ملی‌گرایی تورکی» می‌باشند حمله‌ور می‌شوند که البته این کار را هم با کارهای ضد اخلاقی و ضد دموکراتیک مثل تخریب آن با وارد آوردن اتهامات واهی مثل خشونت‌طبی و ترور شخصیت ملی‌گرایی تورک و فعالان آن و نفرت‌پراکنی و لجن‌پراکنی بر علیه آن انجام می‌دهند اما امثال شما که تفکرشان با اساس حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی دشمنی دیرینه دارد نمی‌توانند تئوری‌های منسوخ را با تخریب حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی به خورد فعالان آن بدهند اما اگر خارج از حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی کسانی باشند از تفکر شما استقبال نمایند بحث دیگری است.

من نه فقط این مطلب شما، بلکه مطلب قبلی که شبیه این مطلب که مملو از «تورک‌ستیزی» و «نفرت‌پراکنی» بر علیه ملی‌گرایی تورکی بود را به دقت خوانده‌ام بلکه سالها قبل مقاله‌ی «چرا استقلال می‌خواهیم» شما را نیز خوانده‌ام اما همانگونه که گفتم هدف و مقصد شما خارج از چارچوب «حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی» می‌باشد چرا که اساساً حرکت ملی دنبال «استقلال» بدون «هویت تورک» نیست بلکه هر دو را باهم می‌خواهد.