Skip to main content

جناب آل‌بایراق

جناب آل‌بایراق
Anonymous

جناب آل‌بایراق

در آن مقاله‌ی «چرا استقلال می‌خواهیم؟» شما برای آزربایجان استقلالی در چارچوب تفکر کمونیستی ترسیم نموده‌ بودید. این نوع «استقلال» به درد آزربایجان جنوبی نمی‌خورد. آزربایجان جنوبی در گذشته هزینه‌های خود را در راه کمونیسم داده است و شما خارج از محفل شخصی خودتان در سایت «سول‌گوناز» در آزربایجان جنوبی کسی را نمی‌توانید پیدا نمایید خواستار چنین استقلال (استقلال کمونیستی منهای هویت تورک) در آزربایجان جنوبی باشد.

بله من بازهم تأکید می‌کنم تفکر شما، آ.ائلیار و سایر کمونیست‌ها با تخریب «ملی‌گرایی تورکی» در بطن حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی کاملاً در خدمت فاشیسم فارس می‌باشد. شما علناً با این سم‌پاشی‌ها جهت تخریب حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی در صف دشمنان آزربایجان جنوبی قرار می‌گیرید.

شما دقیقاً همان اتهام واهی «پان‌تورکیسم» را برای فعالان تورک آزربایجان جنوبی بکار می‌برید که سالهاست فاشیسم فارس با وارد آوردن این اتهام واهی هزاران نفر فعال ملی‌گرای تورک را در آزربایجان جنوبی برای سالها حبس و شکنجه نموده و یا به قتل رسانده است. شما دقیقاً خود را در کنار سرکوب‌گران ملت تورک آزربایجان جنوبی قرار می‌دهید. امید به اصلاح تفکر شما ندارم چرا که رسوبات افکار کمونیستی به سادگی از ذهن و پسکزانه‌ی ذهنتان قابل زدودن نمی‌باشد اما با این رویه نفعی غیر از طرد شدن و به انزوا کشیده شدن از طرف بدنه‌ی اصلی حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی نخواهید برد. متأسفانه ما فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی علاوه بر مبارزه با رژیم سرکوبگر فارس و پان‌ایرانیست‌ها و پان‌فارس‌های درون و بیرون از آن در چند جبهه‌ی دیگر از جمله با هویت‌باختگان خودی نیز مقابله نماییم.

با کمال تأسف تئوری‌پردازان همین ایرانی که نزدیک به صد سال است بدنرین نوع آپارتاید فرهنگی را بر ملت تورک آزربایجان جنوبی تحمیل نموده و هست و نیست زندگی این ملت را به استمعار و استثمار خود درآورده است آزربایجانی‌ها بوده‌اند. ملت ما همواره از خودی‌ها ضربه خورده اما دیگر بیداری ملی در نسل جدید آزربایجان جنوبی به خودزنان ایران‌پرست و فارس‌پرست اجازه‌ی جولان و خودنمایی نخواهد داد.

شما و سایر کمونیست‌ها ممکن است در گذشته خیلی هم در راه مبارزه برای تفکر خود دچار رنج و زحمت شده باشید اما «کمونیسم» در گذشته به غیر از تخلیه‌ی انرژی قشر آگاه آزربایجان جنوبی و کشاندن آن به مسیرهای انحرافی ثمری دربرنداشته است. راه حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی از تفکرات کمونیستی جداست البته اگر کسی در درون حرکت ضمن پذیرش «ملی‌گرایی تورکی» افکار «سوسیال-دموکراتیک» داشته باشد اشکالی ندارد اما اگر با دشمنی با «ملی‌گرایی تورکی» بخواهد حرکت را به قالب «کمونیستی» مطلوب خود بکشاند قطعاً با صخره‌ی بسیار محکمی به نام «ملی‌گرایان تورک» مواجه خواهد شد.

فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی دو سال قبل در بازی تیراختور آزربایجان با الجزیره‌ی امارات با بردن پارچه‌نوشته‌ی معروف SOUTH AZERBAIJAN IS NOT IRAN (آزربایجان جنوبی ایران نیست) خواسته‌ی خود جهت استقلال آزربایجان جنوبی را به روشنی مطرح کردند اما این «استقلال» اگر بوقوع بپیوندد قطعاً با محوریت «ملی‌گرایی تورک» به تحقق خواهد پیوست نه تفکرات ارتجاعی مثل «کمونیسم».