Skip to main content

آلتین عزیز

آلتین عزیز
Anonymous

آلتین عزیز
من بارها اشاره کردم که در جنبش ملی، رهایی بخش و دمکراتیک آذربایجان گرایشات و جریانات مختلف سیاسی( پانترکیسم، ناسیونالیسم آذربایجانی، سوسیال دمکرات، سوسیالیستی، اصلاح طلب و غیره) حضور و نقش دارند. فعالین سیاسی آذربایجان هر کدام در یکی از جریانات فکری جای دارند. اما به نظر من در سالهای گذشته خط فکری پانترکیستی قدرت و نفوذ بیشتری داشت و بسیاری بدون اینکه اندک شناختی از پانترکیسم داشته باشند به دنبال سیاستها و شعارهای آنها روان بوده اند. ما پانترکیسم و بوزقوردیسم را که شاخه آذربایجانی (م ه پ) ترکیه است را نقد کردیم و صدای پانترکیستها از هر طرف درآمد.

حالا شما اصرار می کنید که اسم جنبش "حرکت ملی " است و این اسم ابدی و ازلی است و نتایجی هم از آن استنتاج میکنید.
سوال اول من از شما این است: شما که می گویید پانترکیست نیستید چرا در برابر نقد ما از پانترکیسم و جریان بوزقورد اینقدر آتشین شدید و بیش از همه حساسیت نشان می دهید؟ چرا این نقش را به بوزقوردها نمی سپارید؟
سوال دوم من این است: من نزدیک به 10 شعار انحرافی نقد کردم و به منظور تقویت جنبش استقلال طلبی، دادن خط استقلال طلبی به جنبش و بلاخره تغییر ماهیت اصلاح طلبانه و فرهنگی جنبش به جنبشی سیاسی با اهداف روشن استقلال ملی بیش از 60 یا 70 شعار به زبان ترکی، فارسی و انگلیسی مطرح کردم. شما چرا اصل بحث را ول کردید و دهها کامنت در باره موضوعی نوشتید که ربطی به شما ندارد و خود را اصلا پانترکیست نمی دانید. بگذارید پانترکیستها جواب مرا بدهند. شما برای اینکه خودتان را آزار ندهید لطفا شعارهای استقلال طلبانه مرا نقد کنید. چرا به شعارهای من اشاره نمی کنید؟ آیا دادن شعار استقلال طلبانه در این شرایط درست است یا درست نیست؟ به نظر شما آیا شعارهای بهتری در این باره دارید؟
سوال سوم من این است: آقای طهرانی مرا تهدید کرد و ا. ائلیار در محکوم نمودن خشنونت و در دفاع از آزادیهای بیان، قلم و مطبوعات مقاله ای نوشتند. لطفا نظرتان را روشن در رابطه بگویید آیا تهدید طهرانی و طهرانیها را تائید می کنید یا نه؟ نظرتان نسبت شیوه های تهدید، افترا، سرکوب مخالفان، پرونده سازی، ترور فیزیکی و ترور شخصیت مخالفان چیست؟

ساغ اولون