Skip to main content

جناب آل‌بایراق

جناب آل‌بایراق
Anonymous

جناب آل‌بایراق

دقیقاً هسته‌ی اصلی مشکل و سر بزنگاه در اینجاست که شما به دلیل تفکر کمونیستی خود دشمنی دیرینه با «ملی‌گرایی تورکی» دارید و به همین دلیل اسم آن را به «پان‌تورکیسم» تغییر داده و با چسباندن این «انگ» به فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی تلاش بر حذف «ملی‌گرایی تورکی» از مقابل تفکر «کمونیستی» خود می‌نمایید تا به اهداف مغرضانه‌ی خود دست یابید. در حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی چیزی به اسم «پان‌تورکیسم» و «بوزقوردیسم» و چنین «برچسب»هایی که جهت ترور شخصیت ملی‌گرایان تورک به پیشانی‌شان می‌چسبانید وجود خارجی ندارد.

نوشته‌اید: "ما پانترکیسم و بوزقوردیسم را که شاخه آذربایجانی (م ه پ) ترکیه است را نقد کردیم و صدای پانترکیستها از هر طرف درآمد."
اگر در حرکت ملی تورک آزربایجان کسانی هستند که عضو «م‌ ه‌ پ» تورکیه باشند لطفاً بطور مشخص از آنان نام برده و مستندات خود را بیان نمایید.

نوشته‌اید: "سوال اول من از شما این است: شما که می گویید پانترکیست نیستید چرا در برابر نقد ما از پانترکیسم و جریان بوزقورد اینقدر آتشین شدید و بیش از همه حساسیت نشان می دهید؟ چرا این نقش را به بوزقوردها نمی سپارید؟"

پاسخ‌تان مشخص است وظیفه‌ی من بعنوان یک فعال ملی‌گرای حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی این است که با تفکرات و جریانات انحرافی که می‌خواهند حرکت ملی را با تخلیه نمودن از «هویت تورکی» خنثی نموده و با منحرف نمودن از مسیر خود به شکست بکشانند مقابله نمایم و گرنه فعال حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی بودن معنی ندارد. «ملی‌گرایی تورک» اساس و ستون حرکت ملی‌ تورک آزربایجان جنوبی می‌باشد و تضعیف آن به معنی سوق داده شدن حرکت به سمت شکست می‌باشد پس وظیفه‌ من و امثال من این است که با تفکراتی که می‌خواهند تیشه به ریشه‌ی حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی بزنند مقابله و مبارزه نماییم.

نوشته‌اید: "سوال دوم من این است: من نزدیک به 10 شعار انحرافی نقد کردم و به منظور تقویت جنبش استقلال طلبی، دادن خط استقلال طلبی به جنبش و بلاخره تغییر ماهیت اصلاح طلبانه و فرهنگی جنبش به جنبشی سیاسی با اهداف روشن استقلال ملی بیش از 60 یا 70 شعار به زبان ترکی، فارسی و انگلیسی مطرح کردم. شما چرا اصل بحث را ول کردید و دهها کامنت در باره موضوعی نوشتید که ربطی به شما ندارد و خود را اصلا پانترکیست نمی دانید. بگذارید پانترکیستها جواب مرا بدهند. شما برای اینکه خودتان را آزار ندهید لطفا شعارهای استقلال طلبانه مرا نقد کنید. چرا به شعارهای من اشاره نمی کنید؟ آیا دادن شعار استقلال طلبانه در این شرایط درست است یا درست نیست؟ به نظر شما آیا شعارهای بهتری در این باره دارید؟ پایان نقل قول"

پاسخ: آن شعارهایی که شما آنان را با چسباندن به «پان‌تورکیسم» انحرافی می‌نامید در واقع ستون و پایه و اساس حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی می‌باشند. طبق نظر شما منظور از «انحرافی» نیز این است که آنان در مقابل معیارها و اصول «کمونیستی» شما قرار دارند و به همین خاطر می‌خواهید با حذف‌شان راه را برای اجرای منویات «کمونیستی» خود هموار نمایید. بعنوان یک فعال ملی‌گرای حرکت ملی‌ تورک آزربایجان جنوبی مداخله و اظهار نظر در هر چیزی که به حرکت ملی ارتباط دارد به من هم ارتباط پیدا می‌کند و کسی نمی‌تواند بگوید تفکر خودت را بیان نکن تا راه ما برای تخریب حرکت گشوده باشد. کدام «پان‌تورکستها»ی موهوم جواب شما را بدهند؟ گرچه دهها پاسخ به شما و آ.ائلیار داده شده است اما انتظار پاسخ داشتن برای «انگی» که وجود خارجی ندارد عبث می‌باشد. آن شعارهایی هم که شما آنان را «استقلال‌طلبانه» می‌دانید در واقع شعارهایی هستند که با تخلیه شدن از «ملی‌گرایی تورکی» به دلیل انطباق با معیارهای «کمونیستی»تان می‌خواهید بجای شعارهای ملی‌گرایانه‌ی واقعی گذاشته شود در حالیکه در آزربایجان جنوبی هر شعار استقلال‌طلبانه هم داده شود حتی اگر اسم «تورک» هم در ظاهر آن وجود نداشته باشد در محتوای شعار قطعاً «هویت تورکی و ملی‌گرایی تورکی» نهفته است برای مثال کسی که می‌گوید «یاشاسین آزاد و موستقیل آزربایجان» منظورش «اسقلال آزربایجان جنوبی منهای هویت تورک» و یا «استقلال کمونیستی آزربایجان جنوبی منهای هویت تورک» نیست. کسانی که این شعارها را می‌دهند ملی‌گرایانی هستند که «استقلال آزربایجان جنوبی» و «هویت تورک» را با هم می‌خواهند برای مثال خود من شدیداً مخالف «اسقلال آزربایجان جنوبی منهای هویت تورک» هستم. به غیر از شما هیچ کسی در حرکت ملی تورک آزربایجان خواهان استقلال کمونیستی نیست اگر هست بیان نمایید. تمام آن شعارهای استقلال‌طلبانه‌ی شما هم در واقع شعارهای تخلیه شده از هویت تورکی یا همان «استقلال کمونیستی» مد نظر شما هستند که کسی دنبال آن نیست.

ادامه در کامنت بعدی