Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
۲۱ آذرماه را باید بعنوان روز استقلال آزربایجان جشن بگیریم یا روز شکست حکومت ملی بپذیریم؟حسن کریمزاده
گوناز تی وی: درست هفتاد سال قبل اگر نگوییم مشرق زمین، باید اقرار کنیم خاورمیانه شاهد دموکراتیک ترین حرکت مردمی در تحت رهبری لیدر بی نظیر خاورمیانه یعنی"امیر پیشه وری" بود. حرکتی که منجر به تشکیل حکومت ملی شد. حکومتی که به اقرار دوست و دشمن، خیر خواه و بدخواه توانست تاریخ اولین های شهر تبریز را در خاورمیانه غنی تر کند . بانی نهادهای مردمی و اجتماعی که هنوز در خاورمیانه فودالیسم تازگی داشت. اما چرا ما آزربایجانیها بعد از گذشت ۷۰ سال از آن حرکت بی نظیر در خاورمیانه”عمر یک سال” را برای آن در نظر میگیریم؟ آیا هیچ فکری کرده ایم در این متد و تبلیغ قدم بر جای پایی میگذاریم که عامل سرکوب حکومت ملی یعنی پهلوی همان را تبلیغ میکرد و هنوز هم توسط نژادپرستان ادامه

جای پایی میگذاریم که عامل سرکوب حکومت ملی یعنی پهلوی همان را تبلیغ میکرد و هنوز هم توسط نژادپرستان ادامه دارد؟ آیا هیچ تامل کرده ایم که چرا اکثر توده که آن دوره را درک کرده اند اگر از حکومت ملی سوال شود اکثرا از آن بعنوان “توده لیک” یاد میکنند و کمونیستی تبلیغ میکنند؟ آیا تا به حال این مفهوم را"بو ۲۱ آذر و او ۲۱ آذر" را به چالش و در موردش تحقیقات علمی و جامع انجام داده ایم؟ در این مفهوم و رکلام ۲۱ آذرماه هم روز تشکیل حکومت ملی و هم روز شکست آن است، و در این شرایط جشن ملی معنا و مفهوم نخواهد داشت. و نامگذاری این روز بعنوان”روز استقلال آزربایجان جنوبی” کارساز نخواهد شد. چرا که این روز بار پارادوکس غرور ملی و شکست ملی را در درونش دارد. اما واقیعیت این هست برای اینکه بقول امیر پیشه وری: " ایرادمیزی شیکست ائلسین لر." و اراده ملی ما را و اعتماد ملی ملت آزربایجان جنوبی را محو کنند،چنین تحریف محو کننده غرور ملی و تاریخی را دشمنان ملت آزربایجان تبلیغ کرده اند و میکنند. در حالیکه در روز ۲۱ آذرماه ۱۳۲۵ بالاش آذر اوغلو با صدای رسا میگوید"بوراسی تبریز دانیشیر آزربایجان" و در این روز صحبت از "مقاومت" است. حکومت ملی در ۲۶ آذرماه شکست میخورد ، مردم قتل و عام ،و کتاب های تورکی به آتش کشیده میشود. در این روز هست که آزربایجان توسط ارتش نژادپرست پهلوی اشغال میشود و این اشغال گری هنوز هم ادامه دارد.
پس ما باید بعنوان اعضای حرکت ملی و ملت آزربایجان جنوبی روز ۲۱ آذرماه را بعنوان روز استقلال آزربایجان جنوبی جشن بگیریم و هدایای ملی از جمله تصاویر قهرمانان حکومت ملی، پرچم و… به ملت هدیه کنیم.
روز ۲۶ آذرماه را بعنوان روز اشغال آزربایجان قید و تبلیغ کنیم و برای ملت کتاب های تورکی هدیه، و در این روز یاد قربانیان را با یک دقیقه سکوت در خانه، در محل کار، در هر کجا که هستیم ، گرامی بداریم.