Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
اردوغان: پایگاه بعشیقه را به درخواست العبادی تأسیس کردیم
گوناز تی وی: رئیس جمهور تورکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی اعلام کرد، پایگاه بعشیقه در عراق در راستای درخواست العبادی در سال ۲۰۱۴، تاسیس شده است.
به گزارش گوناز تی وی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره در رابطه با واکنش دولت عراق نسبت به تغییر نوبت (شیفت) سربازان تورکیه در موصل گفت:" آقای عبادی در سفر خود به تورکیه در سال ۲۰۱۴، به دلیل ورود عناصر داعش به موصل و گسترش این گروه ترویستی در شمال عراق از ما درخواست کمک کرده بود و ما بدین سبب اردوگاه بعشیقه را تاسیس کردیم".
آقای اردوغان افزود:" از تمامی این‌ها اطلاع و خبر دارند. الان باید از آن‌ها پرسید زمانی که اردوگاه باشیقه تاسیس شد شما کجا بودید و چرا از آن زمان تا کنون صدایی از شما در نیامد؟.

کجا بودید و چرا از آن زمان تا کنون صدایی از شما در نیامد؟. حال، آنها به موجب برخی تحولات در منطقه این چنین اقدام می ‌کنند".
رئیس جمهور تورکیه ادامه داد: "ما برای تقویت این اردوگاه تعداد واحدهای آموزشی خود را افزایش دادیم. این‌هایی(نظامیان تورکیه) هم که در آنجا حضور دارند، رزمنده نبوده و بیشتر مربی نظامی هستند".
وی با بیان این‌که برخی از کشور‌ها در منطقه سیاست‌های مذهب‌ گرایی را مد نظر خود قرار دادند، تاکید کرد که تورکیه مخالف مذهب‌ گرایی است.
اردوغان تصریح کرد:" کشورهایی مانند ایران و عراق در منطقه در حال مذهب‌ گرایی هستند و همکاری دو کشور مذکور در این زمینه را با تاسف مشاهده می‌کنیم".
وی با تاکید بر اینکه مذهب‌ گرایی به بحران سوریه دامن میزند گفت:" اکنون در این اقدامات صورت گرفته وضعیت سنی‌های منطقه چگونه خواهد شد؟ در اینجا سنی‌های عرب، تورکمان و کرد وجود دارند، امنیت آنها چه می‌شود؟ همه این‌ها به یک برنامه‌ آموزشی و تجهیزات نیازمندند، تا تحت امنیت، از خود دفاع کنند. تمامی اقدامات تورکیه بر این مبناست. در این زمینه اداره محلی کرد عراق مدتی است که حقوق خود را از دست داده و باید این حقوق به آن‌ها باز پس داده‌شود".
اردوغان با بیان این که در عراق مفهوم مدیریت عادلانه وجود ندارد گفت:" مردمان این کشور از جمله عرب ها نیز در نگرانی به سر ‌می ‌برند".
گوناز تی وی
S.N