Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
ورکیه : روسیه آرام باشد شکیبایی ما هم حدی دارد
گوناز تی وی : وزیر خارجه تورکیه به روسیه هشدار داد
به گزارش گوناز تی وی به نقل از العربیه مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه تورکیه، روز جمعه، 11 سپتامبر 2015 طی سخنانی از روسیه خواست تا آرامش خود را حفظ کند. چاووش اوغلو در عین حال به روسیه هشدار داد که صبر و شکیبایی کشورش نیز حدی دارد.
سرنگونی جنگنده سوخوی 24 روسیه توسط تورکیه در 24 نوامبر در مرز سوریه - تورکیه، عامل اصلی تنش کنونی میان آنکارا و مسکو است.
وزیر خارجه تورکیه در مصاحبه‌ای زنده که از تلویزیون «NTV»، پخش شد، گفت: «ما از روسیه، که یکی از بزرگترین شرکای تجاری تورکیه به شمار می‌رود، می‌خواهیم که "آرامش" از خود نشان دهد. و در عین حال می‌گویم که صبر و شکیبایی ما هم حدی دارد».

وی افزود: «اگر تا حالا به اقدامات روس‌ها پاسخی نداده‌ایم این به معنای ترس یا احساس گناه نیست، ما به خاطر عادی سازی روابط گذشته میان دو کشور صبر و بردباری نشان می‌دهیم».
پس از سرنگونی جنگنده سوخوی 24 روسیه توسط تورکیه، مسکو اقدامات تلافی‌جویانه خود علیه آنکارا را آغاز کرد به طوری که جنگ لفظی میان دو طرف افزایش یافت. البته دولت تورکیه همچنان خویشتنداری نشان می‌دهد. بطوری‌که ناوگان جنگی روسیه هنوز هم از تنگه بسفر و داردانل تورکیه عبور می‌کند و شهروندان روسیه هنوز هم بدون اخذ ویزا می‌توانند وارد تورکیه شوند. این در حالی است که روسیه اعلام کرد از سال آینده شهروندان تورک برای سفر به روسیه باید ویزا بگیرند.

وزیر خارجه تورکیه در باره دلیل افزایش نیروهای تورکیه در شمال عراق که اخیرا باعث تنش میان بغداد و آنکارا شده، گفت:« افزایش نیروهای تورکیه در عراق به این دلیل است که خطرات امنیتی در آن مناطق افزایش یافته است».

گوناز تی وی

MA