Skip to main content

با درود به دوستان زحمت کش در

با درود به دوستان زحمت کش در
Anonymous

با درود به دوستان زحمت کش در سازمان فداءیان خلق ایران (اکثریت)
اینطور معلوم می شود این سازمان بر خلاف تمام احزاب و سازمانهای سراسری به یک سیاست رءالیستی (real-poltik) در فلات ایران می اندیشند . با موضع گیری درست این سازمان در برابر جنبش فرقۀ دمکرات آذربایجان و نهضت 21 آذر نشانۀ بارز از آن می باشد. یعنی بایکوت ، انکار این حرکت دمکراتیک در سیاست ایران موجب فاجعه بوده است ونقطۀ تاریکی در تاریخ جریانات محسوب شده و می شود.
حقیقت این است بدون در نظر گرفتن پتانسیل و اقتدار ملت ترک آذربایجان در ایران سیاست موفقی نخواهیم داشت .

به نظر من هویت اصلی این حرکت را باید برسمیت شناخت ، تلاش برای همکاری با این کیفیت سازندۀ صلح جو پرداخت . باید در ایران با نژادپرستی شدیدأ مقابله کرد ، انتگراسیون بجای آسمیلاسیون جزء برنامۀ تبلیغ و ترویج ما باشد ، بجای حذف پتانسیلها دفاع از وجود پتانسیلهای موجود در ایران و طلب اشتراک و رقابت سالم آنها در کارزار( سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،....) در جامعۀ ایران یکی از تلاشهای اصلی ما باشد.

در ضمن من بر خلاف آقا یا خانم نسیم فکر می کنم که نوشته است گویا فرقه ایها مقاومت نکردند فرار کردند. اصلا اینطوری نیست ، صلح آمیز بودن یکی از کارکترهای اصلی حرکتهای مللی آذربایجان در ایران بوده است.
حرکتهای مللی آذربایجان در ایران همیشه صلح آمیز بوده و هنوز هم اینطوریست ، علت مقاومت نکردن فرقه ایها و خلق مسلمانها حتی قبل از آنها نیز.... تنها بخاطرجلو گیری از برادر کشی و خونریزی در ایران بوده است .ای کاش همه این واقعیت را همین طور که هست قبول بفرمایند.