Skip to main content

البته شما سالها پیش یک

البته شما سالها پیش یک
Anonymous

البته شما سالها پیش یک پیشبینی دیگر هم کرده بودید و آن هم این بود که به زودی زود جنازه «مرتیکه اسد» در خیابانهای دمشق گردانده خواهد شد. فکر نمی کنید حالا بهتر است به جای جا زدن حرفهای اظهر من الشمس به جای پیش بینی توضیحی در مورد آن همه پیش بینی تحقق نیافته تان بدهید؟ ترکیه همواره عضوی از ناتو و جبهه غرب بوده و نفوذ و سیطره غرب و خصوصا آمریکا در کلیه شئون این کشور چیز پنهانی نیست که شما بخواهید پیش بینی بکنید. سرنگون کردن بمب افکن روسی نیز بدون دستور یا حداقل اذن و اجازه ناتو غیر قابل تصور است. ولی می دانید چرا هرگز به رغم همه ی ادعاها قادر نبوده اید مسائل را درست تحلیل و پیش بینی کنید؟ دلیلش این است که متاسفانه تحلیلگر نیستید و تبلیغاتچی هستید. می پرسید فرقشان چیست؟ عرض می کنم خدمتتان:

مثلا دو نفر را در نظر بگیرید. یکی متخصص ورزش و تربیت بدنی که از ساختار بدن و عملکرد ارگانها و عضلات سر در می آورد. حالا یک نفر به او مراجعه می کند و می خواهد که کمکش کند تا وزن کم کند. در جواب، متخصص ما لیست بلندی از انواع ورزشها و تمرینهای سخت و آسان به همراه رژیم غذایی مناسب را به او تجویز می کند. چرا؟ چون از ساختار بدن «تحلیل» دارد.
نفر دوم، کسی است که اجیر شده تا جنس بنجلی مثل کمربند لاغری یا نظیر آن را آب کند. حالا تجویز این دوستمان چه خواهد بود؟ این خواهد بود که کمربند لاغری بی خاصیتش درمان هر درد بی درمانی است. یا روغن مار و عقربش را به بدبخت می اندازد و از این کارها.
حالا خودتان را نگاه بکنید که کجا ایستاده اید. از رژیم اردوغان بنجلتر نداریم به غیر یک استثنا که همان جمهوری اسلامی است. قرار بود سیاستش تنش صفر باشد که الان با همه دنیا در تنش است. اول با اسرائیل وارد تنش شد. بعد الان می گوید که خودش می خواهد آشتی کند. با سوریه وارد تنش شد و لاف گزاف زد که رژیمش را تغییر می دهد که چون توانش را نداشت و ندارد، فقط با حمایت از انواع اقسام تروریست و آدم کش آبروی ترکیه را برد. با بغداد در تنش است، با تهران در تنش است؛ با مسکو در تنش است؛ با کردها نه اینکه نتوانست آشتی کند که روابط ترکیه را با آنها از همیشه تیره و تارتر کرد. از وقتی سر کار آمده، تمام همتش محدود کردن آزادیهای مدنی و زندانی کردن روزنامه نگارها و نمایندگان احزاب مخالف بوده. فجایع پارک گزی را به بار آورد. حتی توان تحمل فتح الله گولن را هم نداشت. کارش شد مبارزه با فروش مشروبات از ساعت 10 شب به بعد و کنترل لاک ناخن مهمانداران هواپیما و روانه کردن قضات و ارتشیان مستقل به زندانها. تمام همتش مصروف این است که ترکیه را به یک رژیم توتالیتر تبدیل کند و میراث سکولاریسم و دموکراسی ترکیه را نابود کند. فعلا قدم به قدم دارد پیش می رود و خواهان افزایش اختیارات رئیس جمهور شده.
دیدن اینها برای کسی که دیدی بی طرفانه دارد کار چندان دشواری نیست. اما کسی که تبلیغاتچی باشد، به جای توضیح، به کشیدن عکس مار و بستن اتهام توده ای و روسوفیل و پان فارس و ارمنی و از این قبیل رو می آورد. چرا؟ چون چیزی که ابدا برایش ارزش ندارد همان کیفیت کالاست. خوشبختانه اینجا کسانی که دست شما را نخوانده باشند به ندرت پیدا می شوند و اجناس بنجلتان خریداری ندارد.