Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
پیشنهاد کمک تسلیحاتی دولت عراق به پ ک ک با واکنش تند نمایندگان تورکمان مواجه شد
گوناز تی وی : پیشنهادی در پارلمان عراق ارایه شده است که بر مبنای آن از دولت مرکزی عراق می خواهد تا به گروه تروریستی پ ک ک سلاح بدهد
به گزارش گوناز تی وی پیشنهادی در پارلمان عراق ارایه شده است که بر مبنای آن از دولت می خواهد تا تروریست های پ‌ک‌ک را به بهانه "مبارزه با داعش" مسلح کند.
این پیشنهاد با مخالفت و واکنش تند نمایندگان تورکمان پارلمان عراق مواجه شده است آنان گفته اند که پ‌ک‌ک خود یک گروه تروریستی است.
ارشد صالحی رییس جبهه تورکمانی عراق ، حسن توران و نیازی معمار اوغلو از نمایندگان تورکمان پارلمان عراق در اینباره به مطبوعات گفته اند :
در پارلمان متذکر شده ایم که این مساله با ماده 7 قانون اساسی عراق در تضاد است این ماده اجازه هرگونه حمایت از گروههای تروریستی

گروههای تروریستی در خاک عراق را منع نموده است و پ‌ک‌ک از سوی جامعه بین الملل به عنوان گروهی تروریستی مطرح است.
معمار اوغلو گفت :
اینکه چند حزب کرد عراقی درخواست چنین طرحی را ارایه کرده اند موجب تاسف است این گروه یک گروه تروریستی است و بویژه در توزخورماتو خشونت و دهشت از خود نشان داده است. ما از دولت و طرفهای سیاسی می خواهیم تا در این مورد واکنش صریح از خود نشان دهند.
گفتنیست فردی به نام علا طالبانی عضو حزب کردی اتحاد وطنخواهان کردستان از دولت درخواست نموده بود تا به گروه پ‌ک‌ک سلاح بدهند.
پ‌ک‌ک از سوی اتحادیه اروپا ، آمریکا ، دبیر کل سازمان ملل متحد و ناتو به عنوان گروهی تروریستی شناخته می شود.
گوناز تی وی
MA