Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
سیستم اطلاعاتی آزربایجان شمالی دگرگون می شود
گوناز تی وی: دولت آزربایجان دو نهاد جدید به سیستم اطلاعتی خود افزود. "سازمان امنیت دولتی" و "سازمان اطلاعاتی خارجی" دو نهادی است که به سرویس اطلاعاتی جمهوری آزربایجان افزوده شدند.
به گزارش گوناز تی وی، به دنبال تغیرات اساسی در زیر ساختارهای دولت جمهوری آزربایجان و پس از عزل "محموداف" از ریاست وزارتخانه امنیت ملی این کشور، به دستور الهام علی اف رئیس جمهوری آزربایجان شمالی دو نهاد جدید به سیستم اطلاعتی آزربایجان افزوده شد.
الهام علی اف، طی حکمی مدد قلی اف را به ریاست سازمان امور امنیت دولتی که زیرمجموعه وزارت امنیت ملی آزربایجان تاسیس شده است منصوب گردید.

همچنین، رییس جمهوری آزربایجان در فرمانی دیگر، "اورخان سلطانوف" را مسئول سازمان اطلاعات خارجی نمود.
به دنبال تغیرات اساسی در زیرساخت های دولت آزربایجان، در روز ۱۷ ماه نوامبر گذشته، به دستور الهام علی اف، ائلدار محموداف از ریاست وزارتخانه امنیت ملی آزربایجان عزل گردید.
دادستانی کل آزربایجان نیز در مورد برخی از مسئولین اطلاعاتی این کشور به دلیل سو استفاده از قدرت و همچنین ارتکاب جرم، تحقیقاتی آغاز نمود.
در حال حاضر ۷ مسئول بلندپایه سابق اطلاعاتی ـ امنیتی در آزربایجان به دلیل اقدامات غیرقانونی، تهدید کارآفرینان، پولشویی و ارتشاء به دستور دادگاه در بازداشت به سر میبرند.
در روزهای اخیر نیز به حکم دادگاه،۲۵۰ تن از مامورین اطلاعاتی در آزربایجان منفصل از خدمت شده اند.
گوناز تی وی