Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
آمریکا از پیمان نظامی کشورهای اسلامی علیه تروریسم حمایت کرد
گوناز تی وی: ایالات متحده آمریکا با حمایت از پیمان نظامی کشورهای اسلامی علیه تروریسم گفت که پیمان نظامی ۳۴ کشور اسلامی علیه تروریسم ‌با گفتمان و حمایت‌ ما از تروریسم همخوانی دارد.
به گزارش گوناز تی وی، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اعلام خرسندی از تشکیل پیمان نظامی ضد تروریسم متشکل از ۳۴ کشور اسلامی در ریاض، پایتخت عربستان آن را "همراستا با گفتمان و حمایت‌ ایالات متحده از مبارزه علیه تروریسم در منطقه" دانست.
وی افزود:" هر چند نیاز به معلومات بیشتری در مورد پیمان مذکور دارم، اما در هر حال مبارزه و تمرکز بیشتر علیه تروریسم از جمله گروه تروریستی داعش، مایه خوشحالی است".

کربی در پاسخ به پرسشی در مورد ارتباط این پیمان با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت:" این کشورها بخشی از ۶۴ کشور عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هستند، بنابراین ارتباط از قبل برقرار شده است".
کشورهای عضو این ائتلاف عبارتند از: عربستان سعودی، تورکیه، اردن، امارات متحده عربی، پاکستان، بحرین، بنین، بنگلادش، چاد، توگو، تونس، جیبوتی، سنگال، سودان، سیرالئون، سومالی، گابن، گینه، فلسطین، جمهوری فدرال اسلامی کومور، قطر، ساحل عاج، کویت، لبنان، لیبی، مالدیو، مالی، مالزی، مصر، مراکش، جمهوری اسلامی موریتانی، نیجر، نیجریه و یمن.
در بیانیه مشترک ۳۴ کشور عضو پیمان نظامی اسلامی که دو روز پیش در ریاض تشکیل شد بر ضرورت گسترش برنامه و سازوکارهای ضد تروریسم و همکاری با کشور‌های مرتبط با این امر جهت برقراری و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تاکید شده است.
براساس بیانیه مذکور ۱۰ کشور دیگر از جمله اندونزی موافقت خود را برای مشارکت در ائتلاف مذکور اعلام کرده و به زودی اقدامات لازم را انجام خواهند داد. همچنین از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده برای مبارزه با این پدیده و برقراری صلح و امنیت بین‌المللی با این ائتلاف همکاری کنند.
گوناز تی وی
S.N