Skip to main content

در احادیث آمده است که امام

در احادیث آمده است که امام
Anonymous

در احادیث آمده است که امام زمان از اصفهان ظهور خواهد کرد. و اما دربارۀ خزرها شما می توانید به کتاب «شلومو ساند » مورخ یهودی، استاد دانشگاه تل آویو دربارۀ ملت یهود و ساخته شدن هویت ملی در اسرائیل مراجعه کنید. آقای تهرانلی درست می فرمایند. ..... یهودی های اشکناز از ریشۀ خزران هستند. داستان خزران را که قومی ترک بودند و نام دریای خزر نیز از نام آنان گرفته شده، آرتور کستلر نیز در کتاب سبط سیزدهم توضیح داده است. این کتاب در سال 1976 به فارسی ترجمه شده است. مضمون آن به اختصار این است

خزران, قومى ترك نژاد و ترك زبان بودند كه در سده هاى هفتم تا دهم ميلادى / اول تا چهارم هجرى در شمال شرقى درياى سياه و شمال غربى درياى خزر حكومتى مستقل و مقتدر داشته اند. در منابع كهن اسلامى از شهرهاى اتل, بلنجر و سمندر به عنوان تختگاه خزران ياد شده است. طبقه حاكم خزران در نيمه دوم قرن هشتم ميلادى با انگيزه هاى سياسى به آيين يهود گرويدند. در سده اول هجرى تاريخ روابط خزران و مسلمانان در دو سوى شمال و جنوب كوه هاى قفقاز, شامل جنگ هاى مكرر و بى سرانجامى است كه در سده دوم پس از تغيير كيش سران خزر و برقرارى برخى روابط دوستانه با خلفاى عباسى, از شدت درگيرىها كاسته شد اما همچنان تا فروپاشى دولت خزران به دست روس ها در قرن چهارم ادامه داشت.
در ضمن اگر به نام های سلجوقیان اولیه توجه کنید، می بینید که نام های یهودی داشتند مانند اسحاق، اسرافیل و ... عناد و مزه پرانی خوب نیست. عناد سرانجام موجب کودنی و نادانی می شود.