Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
داوود اوغلو: اگر لازم باشد از نیروهای بردوبرلی(کلاه قرمزها) برای مقابله با تروریست ها استفاده خواهیم کرد
گوناز تی وی: نخست وزیر تورکیه گفته که برای مقابله با تروریست های پ.ک.ک در جنوب شرق این کشور، اگر لازم باشد از نیروهای ویژه کلاه قرمزها موسوم به "بردوبرلی" نیز استفاده خواهیم کرد.
به گزارش گوناز تی وی، نیروهای مسلح تورکیه عملیات گسترده ای علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده است.
آقای داوود اوغلو گفته که کنترل مناطق سور، جیزره، سیلوپی، نسایبه و دارگچیت افزایش یافته و عملیات نظامی برای تمیز کردن کامل تروریست ها از ۱۲ استان(شرق و جنوب شرق) ادامه خواهد داشت.
وی افزود:" برای همین منظور اگر لازم باشد از نیروهای بردوبرلی نیز برای مقابله با تروریست ها استفاده خواهیم کرد".

وی افزود:" برای همین منظور اگر لازم باشد از نیروهای بردوبرلی نیز برای مقابله با تروریست ها استفاده خواهیم کرد".
نیروهای ویژه ارتش تورکیه "کلاه قرمزها" موسوم به "بردوبرلی" کماندوهای منتخب از نیروهای مسلح این کشور می باشند که آموزش های ویژه و سختی گذرانده اند.
نیروهای بردوبرلی به هیچ کدام از نیروهای ارتش تورکیه وابسته نیست و دستورات خود را مستقیماً از ستاد مشرک کل ارتش تورکیه دریافت می کنند.
نیروهای بردوبرلی در سال ۱۹۹۹ توانست در یک عملیات برون مرزی به فرماندهی ژنرال "انگین آلان" مقلب به "شکارچی"، "عبدالله اوجالان" سردسته گروه ترویستی پ.ک.ک را در کشور کنیا دستگیر کرده و به تورکیه انتقال دهد.
همچنین ۳ ماه پیش ۱۲ کماندوی بردوبرلی که ارتباط ستاد فرماندهی با آنها قطع شده بود، پس از ۲۴ ساعت با ۲۵ تروریست پ.ک.ک برگشتند.
این ۱۲ کماندوی بردوبرلی برای انتقام گرفتن از پ.ک.ک که ۱۴ سرباز تورک را در منطقه نزدیک مرز عراق به شهادت رسانده بودند، رفته بودند که پس از ۱۲ ساعت درگیری با تروریست های پ.ک.ک در هوای مه آلود و بارانی، ۷۵ عضو پ.ک.ک را به هلاکت رسانده و ۲۵ نفر دیگر را نیز دستگیر کرده بودند.
گوناز تی وی
S.N