Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
روابط دیپلماتیک تورکیه و اسرائیل به حالت عادی برمی گردد؟
گوناز تی وی: منابع دیپلماتیک از دیدار مقامات اسرائیل و تورکیه برای عادی سازی روابط دو کشور خبر دادند. گفته می شود برای رسیدن به یک نتیجه، این دیدارها ادامه خواهد داشت.
به گزارش گوناز تی وی، خبرها حاکی از آن مقامات سیاسی اسرائیل و تورکیه برای عادی سازی روابط دیپلماتیک بین دو کشور دیدار و گفتگو کرده اند.
خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع سیاسی تورکیه گزارش داده است این دیدارها برای رسیدن به یک نتیجه برای از سرگیری روابط سیاسی دو کشور اسرائیل و تورکیه در کمترین زمان ممکن، ادامه خواهد داشت.
روابط سیاسی تورکیه و اسرائیل پس از حمله نظامیان اسرائیل در سال ۲۰۱۰ به یک کشتی تورکیه در آب های بین المللی که حامل کمک های بشر دوستانه برای غزه بود که در نتیجه آن ۱۰شهروند تورک کشته شد، از سوی تورکیه به حالت تعلیق درآمد.

تورکیه برای عادی سازی روابط سیاسی با کشور اسرائیل سه شرط، عذرخواهی اسرائیل از تورکیه، پرداخت غرامت و لغو محاصره غزه را گذاشته بود که دو شرط اولیه از طرف اسرائیل مورد قبول واقع شده است.
پیش از این سخنگوی ریاست جمهوری تورکیه گفته بود که در صورت برداشتن گام از سوی کشور اسرائیل برای بجا آوردن شروط، تورکیه حاضر است روابط سیاسی خود را با این کشور از سر گیرد.
دوره گلد معاون وزیر امور خارجه اسرائیل نیز در ۱۴ دسامبر سال جاری گفته بود که اسرائیل درپی ایجاد راوبط مستمر و دائمی با تورکیه است و برای رسیدن به این هدف تمامی راه ها را دنبال خواهد کرد.
گوناز تی وی
S.M