Skip to main content

این صحبت من جمال نیست این حرف

این صحبت من جمال نیست این حرف
Anonymous

این صحبت من جمال نیست این حرف یک ناسیونالیست تا مغز استخوان تورک است ........قلیچدار اوغلو:
در جنوب شرق ترکیه یک تراژدی انسانی در حال رخ دادن است
در مناطق کردنشین ترکیه یک تراژدی انسانی در حال رخ دادن است. تاوان این مسئله برای تمام ترکیه بسیار سنگین خواهد بود.
به گزارش کردپرس به نقل از حریت ، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که در برنامه تلویزیونی زنده از کانال Haber Turk، سخن می گفت؛ در اظهاراتی با اشاره به درگیری های اخیر در جنوب شرق ترکیه گفت:

: در مناطق کردنشین ترکیه مشکلات بسیار جدی وجود دارد. هر چه سریعتر این مشکلات باید حل شود. اقداماتی که حکومت تا کنون برای رفع مشکلات کردها و مناطق کردنشین انجام داده اشتباه بوده است. ما خواهان تشکیل یک کمیسیون برای حل و فصل مسئله کردها در پارلمان ترکیه بودیم که این طرح نیز مانند بسیاری از طرح های دیگر بی نتیجه ماند.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که نتیجه روند مذاکرات صلح در ترکیه به نوعی بوده که همه از این روند آسیب دیده و نگرانی ها در حال افزایش است گفت: در بررسی تحولات جنوب شرق ترکیه باید از دو جبهه به این مسئله نگاه کرد. من به اقداماتی که نیروهای امنیتی ترکیه در مبارزه با ترور انجام می دهند انتقاد وارد نمی کنم. ولی مسئله مهم تر در این مبارزات نیروهای امنیتی با تروریسم آسیبی است که به شهروندان کرد ترکیه در آن مناطق وارد می شود. شهروندان ترکیه در شرق و جنوب شرق ترکیه در حالت بی دفاع قرار گرفته اند که باید از آنان حمایت صورت گیرد. انسان ها در سرمای زمستان و شرایط سخت مجبور به مهاجرت از محل زندگی خود شده اند. دولت باید از این شهروندان حمایت کند. در منطقه یک تراژدی انسانی در حال رخ دادن است. تاوان این مسئله برای تمام ترکیه بسیار سنگین خواهد بود. از تمام احزاب ترکیه دعوت می کنیم تا برای رفع مشکلات مناطق کردنشین ترکیه همکاری کنند.
قلیچدار اوغلو در ادامه با انتقاد از حکومت ترکیه تصریح کرد: 13 – 14 سال است که در حال اداره کشور هستید. چگونه است که مناطق کردنشین را تبدیل به انبار سلاح برای پ.ک.ک کرده اید. شما در مقابل انتقال سلاح به شهرهای کردنشین ترکیه ساکت مانده اید؛ یکی باید مسئولیت این مسئله را برعهده بگیرد. حکومت ترکیه قصد حل و فصل مسئله کردها را ندارد و در این راه صادق نیست.