Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
هیچ فکر کرده اید که 1.چرا کمونیستها از ناسیونالیستها نفرت دارند ؟ 2. چرا خصوصا" در گذشته جو ضد کمونیستی در همه جا حاکم بود ؟ 3. آیا از ناسیونالیسم میتوان به انترناسیونالیسم رسید و یا بر عکس و یا هیچکدام هر یک راهی جدا دارند ؟
اولا" زیرا فکر میکنند که ناسیونالیست بودن در تضاد با انترناسیونالیست بودن است پس دشمن تئوریک و تاریخی و عملی اینها هستند حال اینکه اگر درست فکر کنیم خواهیم دید که اگر سیر جهان و راه تکامل تدریجی باشد پس ابتدا باید حکومتهای سرمایه داری ناسیونالیستی بوجود بیاید و سپس در راه تکامل خود به انترناسیونالیسم برسد چرا که چراغی که به خانه رواست به مسجد

(مکان عمومی) نارواست و یا کسی که خودش را دوست ندارد نمیتواند دیگری را دوست داشته باشد و یا تمامی انسانهائی که شهرت جهانی یافته اند ابتدا از یک محیط کوچک (بمانند مرحوم صمد بهرنگی ) شروع به فعالیت کرده و سپس مرزها را در نوردیده اند و به مسائل جهانی و آسایش نوع بشر اندیشیده اند عکس این حالت یعنی شما فقط یک مثال بیاورید که فردی اول شهرت جهانی یافته سپس در منطقه خودش مشهور شده مثال اوباما او دیگر یک آفریقائی نیست او امریکائی است ودر آنجابزرگ شده و در ایالت خود و سپس در کل آمریکا و بعد در کل جهان به شهرت رسیده است .
ثانیا" زیرا عوام که از نظر تاریخی و دنباله روی پدران خود که بت پرست و سپس خداپرست شده اند هر کس که خدا را منکر شود به او به دیده تحقیر و کافر و نادان مینگریستند لذا بدون دلیل ضد (کمونیست خدا نشناس) میشدند ولی در زمان کنونی با این همه مدیا و آگاهی بی منطقی هم تقریبا" کاهش یافته و ضدیت های سنتی جای خود را به منطق سپرده .
ثالثا" هیچ تئوریئی راه جدا گانه از دیگر تئوری ندارد یعنی باید انسانهای آن جغرافی بخصوص باید آن را درک و سپس عمل کنند بهترین و ساده ترین انتخاب هر انسانی دوست داشتن خود و محله و انسانهای محله اش و سپس شهر و استان و کشور و همسایه ها و قاره و کل جهان است حال متاسفانه به علت اینکه کوته فکران یک جامعه فقط در دوست داشتن خود و قبیله اشان در جا میزنند و افکار شوونیستی پدیدار میشود خوب در چه شرایطی این افکار رشد میکنند در جوی که اکثریت جامعه و با کمبود مدیا و دیکتاتوری از طرف دیگر این رشد افکار غلط میدان میابد ولی در این عصر یعنی عصر اطلاعات و محیطهای آزاد این افکار در تعداد کم انسانها جایگاه و رشد خواهد داشت ولی با وجود مدیاهای آزاد و تلاقی افکار متفاوت همه در حال رشد هستند مگر خود خواه ها و قبیله پرستان و افکار و عقاید متضاد روز بروز به هم نزدیکتر و یک سری اصول و پایه های منطقی فراگیر و همه باور خواهند یافت مثال ناسیونالیسم هیتلر و موسولنی زشت و کریه است اما ناسیونالیسم ماندلا و گاندی و آتاترک و ممد امین رسولزاده و پیشه وری بسیار خوب و انسانی است . و نیز انترناسیونالیسم لنین و استالین زشت و کریه است اما انترناسیونالیسم ماندلا و گاندی و آتاترک و ممد امین رسولزاده و پیشه وری بسیار خوب و انسانی است. پس انسان تکامل یافته و سرمشق در عین حال که ناسیونالیست است انترناسیونال نیز میباشد .