Skip to main content

می خواستم درباره چرائی ضرورت

می خواستم درباره چرائی ضرورت
اقبال اقبالی

می خواستم درباره چرائی ضرورت پشتیبانی جهانی از مبارزات و مقاومت های قهرمانانه کردها در ترکیه بنویسم. ترجیح می دهم با تائید نظرات همه عزیزانی که از مقاومت درخشان کردها در ترکیه در سطور بالا دفاع کرده اند؛ مقاله - سیاست "ترکیه" و انکار موجودیت "کردیه" - جمعه, اوت 21, 2015 - 01:34 را دوباره مورد تاکید قرار دهم.
http://iranglobal.info/node/49799
من ایران قبل از انقلاب، انقلاب بهمن و فردای انقلاب را تجربه کرده ام. من حال و هوا و صدای پای انقلاب را خوب میشناسم. من روژوا را دیدم و صدای پای آنرا در ترکیه و .. شنیدم.
و نوشتم که:

..... در واقع شرایط جهانی و منطقه ای اسباب بیرون آمدن مسئله کرد از سایه را فراهم کرد و آنها در "حلقه های ضعیف"، راه تقویت خویش و پیشروی را تدارک دیدند.
نخستین حلقه ضغیف، ناکارائی قدرت مرکزی در عراق بود که به ایجاد اقلیم کردستان انجامید.
دومین حلقه ضعیف سوریه بود که فروپاشی دیکتاتوری اسد، به تولد رژوئا انجامید و قهرمانی های کوبانی ها نشان داد که دژ روژئا، گورستان دشمنان است. مقاومت کوبانی نه جنگ محله به محله، نه جنگ خانه به خانه، بلکه جنگ دیوار به دیوار بود که کوبانی را به گورستان داعش تبدیل کرد.
سومین حلقه ضعیف در ترکیه می باشد. جائی که تمرکز اصلی کردها می باشد و تحولات در انجا تاثیرات تعیین کننده در منطقه خواهد گذاشت. ترکیه در تب بحران می سوزد و بر سر دوراهی بازگشت به بربریت و نسل کشی نژادپرستانه و یا پیشروی به سوی آزادی، دمکراسی و لائیسیته قرار دارد.
ساکنان این دهکده جهانی و بویژه شهروندان ترکیه در آستانه قرن 21، انتظار دارند که از طریق مسالمت آمیز و گفتگو مسائل خود را حل کنند و از تبدیل سوروج، اورفا و ... به کوبانی های دیگر، پیشگیری کنند و این امر در صورتی میسر است که حاکمان ترکیه موجودیت کردیه (کردستان در ترکیه) را به رسمیت بشناسند!