Skip to main content

دوستان گرامی، من گفتم: (

دوستان گرامی، من گفتم: (
تبریزی

دوستان گرامی، من گفتم: ( ..... آخوندها همچنان که در زمان رضاشاه در راه بهسازی های او مانند از میان بردن حجاب سیاهی و تباهی جز سنگ اندازی کاری نکردند در زمان پیشه وری هم جز سنگ اندازی در راه پیشه وری و بهسازی های او مانند از میان بردن دهداری و آغاز اصلاحات ارضی کاری نکردند چون نانشان آجر می شد ..... ) پس همچنان که می بینید سخن من درباره سنگ اندازی آخوندیسم در راه بهسازی های پیشه وری بود اما دوست گرامی ما آقای حسن جداری می نویسد: ( ..... سوسیالیست دو آتشه ما در زمینه بهسازی های رضاشاه قلم فرسائی کرده و به دعوا و ستیز وی با آخوندها اشاره می کند! ..... ) درست است که رضاشاه بهسازی هائی کرد و آخوندها نیز در راه این بهسازی ها سنگ اندازی کردند اما سخن من درباره رضاشاه نبود بلکه درباره پیشه وری بود و سخنان آقای جداری درباره رضاشاه پیوندی با یادداشت من ندارند! برای نمونه آخوند جنایتکار، .....

..... مسلم ملکوتی که در دهه شصت امام جمعه تبریز و نماینده خمینی در آذربایجان بود و در کشتار و شکنجه هزاران تن دست داشته است اعتراف کرده و گفته است که خودش و آخوندهای دیگر در راه پیشه وری سنگ اندازی می کردند: ( ..... تهاجم فرهنگی گسترده ای را بر ضد دین، مذهب و فرهنگ و آداب و رسوم مردم به راه انداختند و به نشر افکار کمونیستی اقدام کردند! در مقابل، روحانیت منطقه و مردم متدین نیز از پای ننشسته بودند! به ویژه روحانیون چه در داخل و چه خارج از آذربایجان هرگز سکوت نکردند! بر منبرها و در محافل و مجالس عمومی و خصوصی به دفاع از حریم اسلام و تشیع پرداختند! در روستای ما مرحوم میرزا عبدالله حقی بر ضد اینها فعالیت داشت، به منبر می رفت و لحظه ای سکوت نمی کرد! در تبریز مرحوم آیت الله شهیدی و آقای شریعتمداری و آقایان خسروشاهی ها و مرحوم دوزدوزانی بودند که در مقابل کمونیست ها واقعا ایستادگی نمودند و به مردم ایمان و امید می دادند! ..... وقتی در تاریخ ۹ ذیحجه ۱۳۶۵ برابر ۱۳ آبان ۱۳۲۵ خورشیدی خبر رحلت آیت الله العظمی سیدابوالحسن اصفهانی به گوش مردم آذربایجان رسید بی اختیار سرتاسر این سرزمین اعم از شهر، روستا، قصبه و هر جائی که کلبه ای به چشم می خورد به طور خودجوش سیاهپوش گردید! مردم سراسیمه به خیابان ها ریختند بدون این که از همدیگر خبر داشته باشند، برنامه ریزی کرده باشند پرچم عزا از سر در خانه ها و مغازه ها آویزان شد! اینجا بود که دیگر کنترل از دست دموکرات ها خارج گردید! ..... )

http://www.estalinfergasi.blogfa.com/post/2

نمونه دیگر: ( ..... زمان رحلت آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی جریان پیشه وری و فرقه دموکرات بود که در آذربایجان از میانه و تبریز گذشته بودند و زنجان را محاصره کرده بودند. در آن زمان آیت الله حاج میرزا مهدی آشتیانی خیلی مشتاق بود که در روز عرفه در عرفات باشد اما نشد .......... ایشان به مشهد مشرف شد و از مشهد که برگشت به قم آمد. در قم برای دیدن ایشان ۵ مرجع تقلید حضور یافتند: آیت الله بروجردی، آیت الله حجت کوه کمره ای، آیت الله فیض، آیت الله صدر، آیت الله خوانساری، این ۵ مرجع تقلید جمع بودند که ایشان گفتند: من یک رؤیای صادقه یا مکاشفه ای دیدم (که این داستان در کتاب آثار الحجت اثر شیخ محمد رازی نقل شده است) .......... دیدم در صحرای عرفات هستم و مردم به یک خیمه توجه دارند. پرسیدم خیمه چه کسی است؟ گفتند خیمه پیغمبر (ص) است. اجازه گرفتم و رفتم داخل. عرض ادب کردم و گفتم من مهدی آشتیانی از تهران آمده‌ام و سه تا خواسته دارم، خواسته اول این که ملحدین بر تبریز مسلط شده اند، میانه را گرفته اند و زنجان آن شهر مذهبی را محاصره کرده اند و مردان و به خصوص زنان مؤمن در محاصره فرقه دموکرات هستند و ما از حضرتتان می خواهیم نجاتشان دهید! ..... )

http://aftabnews.ir/fa/news/218951

نمونه دیگر: ( ..... در این میان باید از نقش برجسته آیت الله العظمی بروجردی در نابودی فرقه دموکرات سخن گفت! ..... خوب است بدانیم حداقل درباره فرقه دموکرات آذربایجان اگر دخالت صریح آیت الله بروجردی نبود این فرقه در معرض سقوط قرار نمی گرفت! ..... آیت الله بروجردی اعلام کرد: در آذربایجان که تحت اشغال بیگانه گرایان و کمونیست های ضد دین است انتخابات نباید انجام شود! ..... این اقدام موجب ‌شد در سراسر کشور جبهه واحدی برای رهائی آذربایجان از چنگال فرقه دموکرات تشکیل شود! تحریم انتخابات مجلس پانزدهم از سوی آیت الله بروجردی به بهانه تحت اشغال بودن آذربایجان حکومت پیشه وری را متزلزل ساخت! ..... )

http://pahlaviha.pchi.ir/show.php?page=contents&id=1552

همچنین آقای حسن جداری سخنان دیگری هم گفته است که آنها نیز شعر و شعار بوده و هیچ پیوندی با یادداشت های من در این صفحه ندارند!