Skip to main content

دکتر پیونتکوسکی، پژهشگر

دکتر پیونتکوسکی، پژهشگر
Anonymous

دکتر پیونتکوسکی، پژهشگر آکادمی علوم روسیه گفت:" پوتین فکر می‌کند بعد از اتفاقاتی که برای قذافی افتاد، روسیه از این می‌هراسد که بعد از اسد، نوبت روسیه شود."

دکتر آندری پیونتکوسکی، پژوهشگر موسسه آنالیزهای سیستم آکادمی علوم روسیه، در گفتگو با خبرنگار آناتولی، اظهار داشت:" ادعاهای دولت مسکو در رابطه با تجارت نفتی ترکیه با داعش در اصل تلاش‌های روسیه برای پنهان کردن رابطه تجاری اسد با داعش است."
پیونتکوسکی افزود: "اتهامات مذکور وزارت دفاع روسیه بر علیه ترکیه با بیانات اداره محلی کرد عراق مبنی بر ‌این‌که تریلی‌های حامل نفت به ما تعلق دارد پایان یافت."
وی با بیان این‌که روسیه فقط در تعداد کمی از حملات خود در سوریه، داعش را مورد هدف قرار می‌دهد، تصریح کرد:" به طور کلی مخالفان میانه‌روی رژیم اسد بمباران می‌شوند؛ این نشانگر آن است که ما برای مبارزه با داعش به آن‌جا نرفتیم و

همین امر موجب تشکیل پایه منافع سه گانه پوتین، اسد و داعش شده است. از همین جا مشخص می‌شود که این‌ها نه تنها در منافع ژئوپولیتیکی بلکه همزمان در تجارت نفت نیز شریک یکدیگر هستند".
او ادامه داد: "این وضعیت، روسیه را در مقابل اذهان عمومی جهان دچار مشکل کرده است که چرا ما سربازان و نظامیانمان را به سوریه می‌فرستیم؟ برای تجارت نفت با داعش؟".
پیونتکوسکی با بیان این‌که داعش به اسد نفت می‌فروشد و برخی از شرکت‌های روسی نیز در این روند شرکت می‌کنند، اظهار داشت که وزارت امور خارجه روسیه با "پرده پوشی دیپلماتیک" این تجارت را پنهان می‌کند.