Skip to main content

والله من که نفهمیدم کجای این

والله من که نفهمیدم کجای این
Anonymous

والله من که نفهمیدم کجای این شعر و شعارهای آمیخته به فحاشی شورانگیزه؟ در جوامع دموکرات به عقاید هر کس با دید احترام نگاه میشه، نه اینکه با ادبیات عقب مانده جهان سومی مثل بی غیرت و بی شرف و ... به اون عقاید حمله بشه (نقد یک چیزه و همچون جوسازیهایی یک چیز دیگه). آقا میگه، مگه بابک خرمدین یادتون رفته؟
نخیر، یادمونه! بابک خرمدین، ستارخان، باقرخان، حیدرخان عمواوغلی، شیخ محمد خیابانی، بهروز دهقانی و ... همگی فرزندان زمانه خودشون بودند و با برداشتها و درک خودشون رفتاری رو میکردن که پاسخ بهتری به ضروریات و نیازهای زمانه خودشون داشته باشه. زمانه عوض میشه و نیازها و ضروریات و شرایط جدیدی بوجود میاد. لذا قرار نیست رفتار فلان شخصیت تاریخی در فلان مقطع حکم وحی منزل داشته باشه. البته اشتباه نشه، من استقلال طلب نیستم و این راه رو راهی انحرافی و انرژی کش می بینم.

ولی اینکه با این ادبیات سخیف و احساسی بخواد عقاید گروهی زیر سؤال بره و از طرف عده ای هم مورد تشویق و تحسین قرار بگیره و شورانگیز ارزیابی بشه، فقط میتونه نشون بده که این جماعت به رغم سالیان سال اقامت در غرب هنوز..... آیا حتی قابل تصوره که یک روشنفکر اسکاتلندی مخالف تجزیه بریتانیا با یک چنین ادبیات .... به استقلال طلبان حمله بکنه و مثلا بگه یادتون رفته بعد از شکست در فلان جنگ، انگلیسیها سر زن و بچه هاتون چی آوردن؟!! ....
اینکه به اصطلاح روشنفکر این ملت این قبیل فحاشیها و سخنان بی مایه رو شورانگیزه به حساب میاره، به روشنی نشون میده که به معنای واقعی کلمه، خلایق هر چه لایق و ما هرگز لیاقت بهتر از جمهوری اسلامی رو نداریم و به این زودیها هم نخواهیم داشت.