Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
اردوغان به العربیه: پیوستن به ائتلاف چهارگانه را نپذیرفتم
گوناز تی وی : رییس جمهور تورکیه بار دیگر بر "نا مشروع بودن" اسد تاکید کرد
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تورکیه در گفت و گوی اختصاصی با تلویزیون العربیه، اظهار داشت که حضور نیروهای کشورش جهت آموزش عراقی ها در پادگان بعشیقه به درخواست عراق صورت گرفت. او اما نگفت که این نیروها عقب نشینی خواهند کرد یا خیر.
وی افزود: پیشینیه برانگیخته شدن موضوع نیروهای تورکیه در شمال عراق، به ائتلاف چهارگانه بین روسیه، سوریه، عراق و ایران بازمی گردد که آنکارا پیوستن به آن را نپذیرفت. اردوغان گفت: روابط عراق و تورکیه خوب بود. و تحولات عراق را هنگام دیدار العبادی از تورکیه بررسی کردیم.

او افزود:« پس از ورود داعش به عراق، العبادی درخواست کمک کرد و آمادگی خود را به وی اعلام کردیم، مکان مناسبی برای ایجاد پادگان درخواست کردیم و آنها جای آن را مشخص کردند. این کار در پایان سال گذشته آغاز شد و در مارس گذشته، بعشیقه را برای ما تعیین کردند.»
اردوغان گفت :« وزیر دفاع عراق از این پادگان آموزشی دیدار کرد. اما ظاهرا تحولات سوریه تاثیر خود را گذاشت، چرا که سوریه، ایران، عراق و روسیه ائتلاف چهارگانه ای را در بغداد تشکیل دادند و از تورکیه خواستند به آن بپویندد اما من به پوتین، رئيس جمهوری روسیه گفتم نمی توانم در کنار رئیسی بنشینم که مشروعیتش را نمی پذیرم.»
گوناز تی وی
MA