Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
قدردانی نچیروان بارزانی از تورکیه در دیدار با اردوغان
گوناز تی وی: نچیروان بارزانی، نخست‌ وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق، در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه از کمک‌های بشردوستانه و نظامی تورکیه به حکومت این اقلیم سپاسگزاری کرد.
به گزارش گوناز تی وی، براساس بیانیه‌ منتشر شده از سوی دفتر نچیروان بارزانی، در دیدار دو جانبه روز گذشته رجب طیب اردوغان و نچیروان بارزانی در استانبول، موضوعاتی از جمله تقویت روابط دوجانبه و همکاری در زمینه مقابله با تروریسم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

در این بیانیه با توجه سخنان اردوغان آمده است: "عراق و منطقه کردستان برای تورکیه از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین چارچوب به تقویت روابط دوستانه ادامه خواهیم داد. علاوه بر این در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم، کمک‌های موجود ادامه خواهد یافت".
بارزانی نیز با اشاره به تقویت روابط آنکارا و اربیل گفت:" ما به عنوان مردم کردستان از کمک‌های بشردوستانه و نظامی تورکیه تشکر و قدردانی می‌کنیم. ما امیدواریم در روابط تجاری و اقتصادی میان تورکیه و اداره محلی کرد به سطوح بالاتری ارتقاء یابیم".
در پایان این دیدار، رئیس جمهور تورکیه و نخست‌ وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق، در مورد حفاظت از امنیت و ثبات منطقه و اقدام مشترک در زمینه حوادث محتمل ناخوشایند همفکر بودن خود را ابراز داشتند.
بارزانی روز گذشته همچنین با احمد داوود اوغلو نخست وزیر تورکیه نیز دیدار و گفتگو کرد.
احمد داووداوغلو، نخست‌ وزیر تورکیه در دیدار با نچیروان بارزانی و هیئت همراه وی در استانبول، در مورد اوضاع امنیتی منطقه به ویژه شمال عراق بحث و تبادل نظر کردند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی نخست وزیری تورکیه، بارزانی، نخست‌ وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق از ادامه حمایت قاطع تورکیه در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در منطقه تشکر و قدردانی کرده و همچنان خواستار ادامه این حمایت‌ها مطابق با واقعیت‌های منطقه شده است.
گوناز تی وی
S.N