Skip to main content

مقاله عزیز نسین بسیار عالی و

مقاله عزیز نسین بسیار عالی و
Anonymous

مقاله عزیز نسین بسیار عالی و منطقی است و بعد از سالها همچنان درستی خود را حفظ کرده است.
1- فاشیستهای ترک و قوانین فاشیستی قانون اساسی ترکیه مانع استقلال کردها و باعث جنایاتها، باعث کشتار مردم ترک و کورد شده است
2 - عزیز نسین بدرستی به بعضی از حرفهای نژاد پرستانه آتاتورک انگشت گذاشته شده است. اینها یک درصد کمی از حرفهای فاشیستی آتاتورک هستند: خوش به سعادت آن کس که ترک است. ملت ترک باهوش است. دارای پشتکار هست.

3 - عزیز نسین درست گفتند کردها و احزاب آنها تروریست نیستند بلکه در برابر سیاست امحا و انکار و جنگ تحمیلی ترکیه مقاومت و جنگ میکنند.
به نظر من نه تنها پ کا کا بلکه داعش هم تروریست نیست. آنها برای اهداف سیاسی خود و تشکیل دولت اسلامی یا دولت ملی و سکولار جنگ میکنند. ممکن است ما با اهداف آنها مخالف باشیم. تروریسم کلمه ای است که بعضی دولتها و قدرتها از آن برای مرعوب کردن مخالفانشان از آن استفاده میکنند. من بشدت ضد اسلام و ضد داعش هستم اما داعش را تروریست نمی دانم هر چند که در جنگها از شیوه ترور هم استفاده میکنند. آیا ترکیه، ایران، اسرائیل، امریکا و روسیه و غیره هر روز از شیوه ترور استفاده نمی کنند؟ ( تروریسم تبدیل به فحش شده است، تروریسم برای بدنام کردن حریف بکار میرود. تروریسم برای مخفی کردن ماهیت سیاسی حریف، ماهیت اهداف سیاسی و اهداف نظامی طرف مقابل بکار برده میشود تا مردم را فریب دهند)
4 - استقلال ملی حق طبیعی هر ملتی ( بخوان هر قومی) است. اگر ما انسان باشیم، اگر فرهنگ و شعور و اخلاق بشری و مدرن داشته باشیم باید بدون چون و چرا از استقلال ملتها ( کرد، ترک آذری، بلوچ، عرب، ترکمن و غیره) دفاع کنیم.
5 - دولت ترک ترکیه فاشیستی است و به غرب و ناتو متکی است و براحتی حقوق ملی کردها را برسمیت نمی شناسد از این رو کردها هم مطالبات خود را کاسته و از استقلال کردستان و ازهدف کردستان بزرگ به خودمدیریتی و خود مختاری پایین آمدند.
6 - فاشیسم حاکم در ترکیه حتی خودمختاری را هم به کردها زیادی میداند. صلاح دمیرتاش بخاطر طلب نمودن خودمختاری از دیروز به داگاه فرا خوانده شده و تحت تعقیب قانونی (غیرقانونی) قرار گرفته است و دولت ترکیه هزار طرح برای ترور و کشتن وی آماده کرده است.
7 - دولت ترکیه جنگ طلب و بقولی تروریست است و هیچ راه و چاره ای جز مقاومت و جنگ برای کردها نگذاشته است. صحبت از خودمختاری در ترکیه جرم و خیانت نامیده میشود. با این وضع آیا در ترکیه و ایران استبدادی ممکن است کردها مانند اسکاتلند و کاتالانیا برای استقلال رفراندوم برگزار کنند؟ هرگز
8 - امیدوارم ترکهای آذربایجان هم مانند نویسنده بزرگ ترک عزیز نسین فکر کنند و دنبال فاشیستهای قاتل و جنایتکار ترکیه صف نکشند. همچنین امیدوارم در ایران هم کسانی مانند عزیز نسین پیدا بشوند که از استقلال ترکهای آذری، کردها، عربها و بلوچها دفاع کنند و افکار پوسیده دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از کشور بزرگ را به رابیش بین مغزشان بیاندازند
با احترام