Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
تشکیل شورای عالی همکاری‌های استراتژیک بین عربستان و تورکیه
گوناز تی وی: عربستان سعودی و تورکیه بر سر تشکیل شورای عالی همکاری‌های استراتژیک بین دو کشور به توافق رسیدند.
به گزارش گوناز تی وی به نقل از العربیه، تشکیل شورای عالی همکاری‌های استراتژیک بین عربستان و تورکیه در جریان دیدار و گفت‌ و‌گوی ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه سعودی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تورکیه در ریاض، به بحث گذاشته شد.
به گفته عادل الجبیر٬ وزیر امور خارجه عربستان سعودی، این شورا درباره مسائل زیادی از جمله امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه‌ گذاری، انرژی، آموزش، پزشکی و امور فرهنگی فعالیت خواهد کرد.
شورای همکاری استراتژیک عربستان سعودی و تورکیه توسط وزرای امور خارجه دو کشور اداره خواهد شد و دیگر وزرا، موسسات و بخش‌های دیگر کشور نیز با آن همکاری خواهند کرد.

عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان سعودی که با همتای تورک خود در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود گفت:" در گفتگوی سران دو کشور نیاز ایجاد یک شورای عالی همکاری بین کشور جهت هماهنگی همه امور مشترک مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت".
به گفته الجبیر، این شورا قرار است جهش کیفی در روابط تاکنون قوی تورکیه و عربستان ایجاد کند تا در جهت تامین منافع دو کشور و ملت خدمت کند و به تامین امنیت، ثبات و رفاه در منطقه یاری رساند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تورکیه روز سه شنبه ۱۹ دسامبر برای یک دیدار دو روزه از پادشاهی سعودی وارد ریاض شد. این سومین ملاقات رئیس جمهوری تورکیه در سال جاری با ملک سلمان است.
گوناز تی وی
S.N