Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
استراتفور: تورکیه رهبر خاورمیانه خواهد شد
گوناز تی وی: شرکت استراتفورStratfor که روزانه تحلیل‌ها، اطلاعات و پیش‌ بینی‌های راهبردی را در مورد مسائل بین‌المللی و تهدیدهای امنیتی منتشر می کند، پیش بینی کرده که تورکیه ای با ثبات در سال ۲۰۱۶ رهبر خاورمیانه خواهد شد.
به گزارش گوناز تی وی، شرکت استراتفور که بعنوان "سایه سیا" نیز نامیده می شود، گزارشی از تحلیل های جهانی خود در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است که در آمده است، نگاه جهانی در سال ۲۰۱۶ به سوی تورکیه خواهد بود.
در گزارش استراتفور آمده است:" نفوذ تورکیه در خاورمیانه افزایش خواهد یافت. روابط اسرائیل و تورکیه نزدیکتر خواهد شد. روسیه نیز روابط خود را به طور کامل با تورکیه قطع نخواهد کرد".
استراتفور همچنین پیش بینی کرده است، جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۶ نیز در صدر خبرهای جهان قرار خواهد داشت و

استراتفور همچنین پیش بینی کرده است، جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۶ نیز در صدر خبرهای جهان قرار خواهد داشت و کشورهای زیادی برای مبارزه با داعش حاضر خواهند شد.
استراتفور در گزارش تحلیلی خود، همچنین به نقش مهم تورکیه در خاورمیانه و آفریقای شمالی نیز پرداخته است.
در گزارش شرکت استراتفور ضمن اشاره به مشکلات مهم تورکیه، آمده است که تورکیه به رهبری رجب طیب اردوغان، در سال ۲۰۱۶ خارج های مرزهای خود بیشتر فعالیت خواهد داشت.
بنا به تحلیل های شرکت استراتفور، انتظار می رود تورکیه در سال ۲۰۱۶ به شمال سوریه نیروی نظامی اعزام کند، تصمیم به مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را اتخاذ کند و همچنین فعالیت گروه تروریستی پ.ی.د در شمال سوریه را تحت کنترل بگیرد و برای آوارگان سوری نیز منطقه امنی در نزدیکی مرزهای خود ایجاد کند.
نوشته شده است تورکیه برای همین منظور با حمایت آمریکا عملیات های هوایی در شمال سوریه ترتیب خواهد داد و با فرستادن نیروی زمینی با همکاری عرب های سنی و تورکمانان به مبارزه با داعش خواهد پرداخت.
گفتنی است شرکت استراتفور موسسه‌ ای تحقیقاتی است که با انتشار یک بولتن رایانامه روزانه تحلیل‌ها، اطلاعات و پیش‌ بینی‌های راهبردی را در مورد مسائل بین‌المللی و تهدیدهای امنیتی در اختیار نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی چند ملیتی قرار می‌ دهد که به صورت غیر رسمی زیر مجموعه سازمان اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا سیاCIA نیز تلقی می شود.
این شرکت همچنین اطلاعات سری به وزارت امنیت داخلی، فرماندهی نیروهای دریایی و برخی ادارات دولتی آمریکا ارائه می دهد.
گوناز تی وی
S.