Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
روسیه با آلت دست قرار دادن کردها در مسائل داخلی تورکیه دخالت کرد
گوناز تی وی: وزیر امور خارجه روسیه با آلت دست قرار دادن کردها در مسائل داخلی تورکیه دخالت کرده و گفته که تورکیه مسئله کردها(گروه تروریستی پ.ک.ک) را با روش های سیاسی حل کند.
به گزارش گوناز تی وی، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با دخالت در امور داخلی تورکیه گفت:" مسکو از وضعیت جنوب شرق تورکیه نگران است و از آنکارا می خواهد که با روش های سیاسی مسائل کردها(گروه تروریستی پ.ک.ک) را حل کند".
لاوروف در گفتگو با تلویزیون ریو نووستی اظهار کرد:" ما با نگرانی، عملیات های نظامی دولت تورکیه در شهرهای اکثراً کردنشین(جنوب شرق) این کشور را دنبال می کنیم".

وی تورکیه را به نقض حقوق بشر متهم کرده و افزود:" در برخی شهرها منع رفت و آمد همچنان ادامه دارد، رفت و آمد اتومبیل ها نیز ممنوع است. به سیاستمداران، روزنامه نگاران و سازمان های حقوق بشر اجازه ورود به مناطق انجام عملیات های نظامی داده نمی شود. در برخی مناطق مواد غذایی با مشکل موجه شده است و فاجعه انسانی نزدیک است".
گفتنی است وزیر امور خارجه روسیه درحالی تورکیه را به نقض حقوق بشر متهم می کند که خود این کشور چند روز پیش از طرف سازمان عفو بین الملل به دلیل کشتار مردم بی گناه سوریه بخصوص بمباران مناطق مسکونی تورکمانان باییربوجاق به نقض حقوق بشر محکوم شده است.
سازمان عفو بین الملل همچنین قتل و عام غیرنظامیان سوریه توسط روسیه را جنایات جنگی محسوب کرد.
دولت تورکیه از چهاردهم دسامبر عزم راسخی برای مقابله با گروه تروریستی پ.ک.ک در مناطق جنوب و جنوب شرق این کشور آغاز کرد.
نظامیان تورکیه طی عملیات های چند روز گذشته تا کنون بیش از ۲۵۰ تروریست پ.ک.ک را به هلاکت رسانده اند.
لازم به ذکر است گروه پ.ک.ک از طرف ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و تمامی کشورهای عضو سازمان ناتو بعنوان گروه تروریستی شناخته شده و در لیست گروههای تروریستی آنها قرار دارد.
گوناز تی وی
S.N