Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
آمریکا و روسیه در صدر فروشندگان اسلحه جهان
Şənbə, 01.01.2016 02:46
گوناز تی وی: آمریکا و روسیه در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ بیشترین فروش سلاح‌های متعارف به کشورهای در حال توسعه در جهان را داشته‌ اند.
به گزارش گوناز تی وی، براساس گزارش رسمی کنگره ایالات متحده در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴، آمریکا از سال ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۴، مبلغ ۱۱۵ میلیارد دلار و روسیه مبلغ ۴۱.۷ میلیارد دلار به کشورهای در حال توسعه اسلحه متعارف فروخته اند.
در این گزارش ۷۵ صفحه‌ای همچنین آمده است که احتیاج کشورهای در حال توسعه به اسلحه هر روز بیشتر می‌شود و بعضی کشورها از جمله آمریکا و روسیه از این وضعیت سود زیادی به دست می‌آورند.
آمریکا از فروش اسلحه در سال‌های ۲۰۰۷ء۲۰۱۴، حدود ۲۵۰ میلیارد دلار و روسیه ۸۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

این در حالی است که میزان فروش اسلحه به کشورهای در حال توسعه در این دوره، ۷۵ درصد بوده است، ولی پس از سال ۲۰۱۴ به ۸۶ درصد افزایش یافته است.
همچنین عربستان سعودی در سال های ۲۰۰۷ـ۲۰۱۴ با امضای قراردادهایی به ارزش ۸۶.۶ میلیارد دلار، بزرگترین وارد کننده اسلحه محسوب می‌ شود که ۶۰ میلیارد دلار آن را از آمریکا خریداری کرده است.
در همان دوره، هند با ۳۸.۱ میلیارد دلار، عراق با ۲۷.۳ میلیارد دلار، امارات متحده عربی با ۲۲.۶ میلیارد دلار و کره جنوبی با ۲۰.۴ میلیارد دلار به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم این رنکینگ قرار دارند.




گوناز تی وی

S