Skip to main content

خانم اکرم نقابی مادر سعید

خانم اکرم نقابی مادر سعید
Anonymous

خانم اکرم نقابی مادر سعید همچنین گفته تاکنون چندین بار گفته به غیر از او چندین خانواده دیگر نیز پیگیر وضعیت فرزندانشان بوده‌اند که در ناآرامی‌های ۱۸ تیر ۷۸ مفقود شده بودند. او می‌گوید دست کم ۵ خانواده دیگر تا چند سال پیش پیگیر وضعیت فرزندانشان بوده‌اند که به دلایل نامعلومی دیگر این کار را رها کرده‌اند.

خانواده آقای زینالی از ۱۶ سال پیش تاکنون برای گرفتن خبری از فرزندشان به همه مراکز امنیتی و قضایی مراجعه کرده اند اما هیچ پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

مقامات امنیتی و قضایی ایران در پیگیری وضعیت سعید زینالی و مواجهه با مسئله پاسخ ضد و نقیضی داده اند. ولی در کل ماموران اطلاعاتی اعضای خانواده وی را تحت فشار قرار داده اند که این مسئله را پیگیری نکنند.

سازمان اطلاعات سپاه تا کنون کارنامه سیاهی در حبس، دستگیری، بازداشت های خودسرانه، شکنجه و قتل فعالان سیاسی و مدنی داشته است. از گفته های پدر و مادر سعید به نقل از بازجوهای سپاه و مقامات قضایی چنین بر می آید که سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه از سرنوشت سعید بی اطلاع نیست و فقط با تحت فشار قرار دادن اعضای خانواده و تهدید آنها می خواهند روی جنایت خود را بپوشانند و درصدد پاک کردن صورت مسئله هستند. در این باره تنها سعید نبوده خیلی ها هستند بعد از اینکه توسط سپاه وارگان های امنیتی دستگیر شده اند تا حالا خبری از آنها نبوده و مفقود شده اند.

ارگان های قضایی و امنیتی دولت ایران تا به امروز از عهده دار شدن مسئولیت در چنین مواردی سرباز زده اند. این مسئله از ماهیت توتالیتر و فاشیستی حاکمیت ایران نشات می گیرد که چنین دولت هایی در قبال عملکرد خود به شهروندان پاسخگو نبوده، سعی می کنند بسیاری از واقعیات موجود در داخل حاکمیت، جنایات و فساد سازمان ها و ارگان های دولتی را از دید افکار عمومی و جامعه بین الملل پنهان سازند. زیرا که گردش آزاد اطلاعات و مسئولیت پذیری را به عنوان تهدیدی بر علیه حاکمیت توتالیتر خود تلقی می کنند.

گوناز تی وی

E.H