Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
جنگنده های تورکیه مورد تعرض موشک های اس ـ۳۰۰ روسیه
Çərsənbə Axşamı, 04.01.2016 02:43
گوناز تی وی: یک رزم ناو روسیه، موشک های اس ـ۳۰۰ خود را بر روی دو فروند جنگنده اف ـ ۱۶ تورکیه در دریای اژه قفل کرده است.
به گزارش گوناز تی وی، در جریان انجام حرکات نمایشی توسط جنگنده های تورکیه و یونان در سواحل آزاد جزیره لیمنی واقع در دریای اژه، یک رزم ناو روسیه، موشک های اس ـ۳۰۰ خود را بر روی دو جنگنده اف ـ ۱۶ تورکیه قفل کرده و مورد تعرض قرار داد.
یک روزنامه یونانی در این باره گزارش داده است، در تاریخ ۹ دسامبر سال گذشته، جنگنده های یونان و تورکیه برای نشان دادن مهارت های جنگی خود سه بار اقدام به انجام حرکات نمایشی در سواحل آزاد جزیره لیمنی را کردند و یک رزم ناو متعلق به روسیه که در منطقه حضور داشت، موشک های اس ـ۳۰۰ را بر روی دو جنگنده اف ـ ۱۶ تورکیه قفل کرد.

روزنامه یونانی ادعا کرده است، رادارهای یونان و ناتو قفل شدن موشک ها بر روی جنگنده های تورکیه ثبت شده اما برای جلوگیری از گسترش تنش بین روسیه و تورکیه، این خبر مخفی نگهداشته شد.
تنش بین روسیه و تورکیه پس از سرنگونی جنگنده سوخو ۲۴ روسی توسط جنگنده های تورکیه که وارد حریم هوایی تورکیه شده بود، آغاز گردید.
روسیه ادعا کرد که جنگنده این کشور حریم هوایی تورکیه را نقض نکرده بود اما تورکیه اسنادی دال بر نقض حریم هوایی خود توسط جنگنده روسی ارائه کرد که مورد تأیید سازمان ناتو قرار گرفت.
گوناز تی وی
S.N