Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
سیرری ثریا: ما را دستگیر خواهند کرد!
Çərsənbə Axşamı, 04.01.2016 04:19
گوناز تی وی: سیرری ثریا یکی از اعضای حزب دموکراتیک خلق (ح.د.پ) گفته که مصونیت قضایی برداشته خواهد شد و ما را دستگیر خواهند کرد، هیچ راه حلی برای این مسئله وجود نخواهد داشت.
به گزارش گوناز تی وی، سیرری ثریا یکی از اعضای حزب دموکراتیک خلق (ح.د.پ) در گفتگو با یکی از کانال های تلویزیونی تورکیه درباره سلب مصونیت قضایی سخن گفت.
وی با بیان اینکه مصونیت قضایی مان برداشته خواهد شد افزود که ما را دستگیر خواهند کرد که هیچ راه حلی برای این مسئله وجود نخواهد داشت.

سیرری ثریا گفت که هیچ یک از اعضای حزب دموکراتیک خلق (ح.د.پ) نگرانی از زندان و یا ترس از زندان را ندارند.
این سخنان ثریا درحالی صورت میگیرد که پارلمان تورکیه تصمیم به تشکیل کمیته ای به منظور بررسی چگونگی سلب مصونیت قضایی رهبران حزب دموکراتیک خلق (ح.د.پ) که کارشناسان مسائل سیاسی از این حزب بعنوان شاخه سیاسی گروه تروریستی پ.ک.ک یاد می کنند، گرفته است.
این طرح پس از آن مطرح شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تورکیه خواستار لغو مصونیت قضایی صلاحد الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ از رهبران حزب دموکراتیک خلق ها بدلیل تخلف از قانون اساسی، شد.
هفته گذشته دادستانی استانبول و دیاربکر تحقیقاتی را درباره اظهارات دمیرتاش و یوسک داغ بمنظور اعطای خود مختاری به کردهای تورکیه آغاز کرد.
دمیرتاش با حضور سران احزاب کرد در دیاربکر علناً به حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک برخواسته و کردهای تورکیه را به جنگ علیه دولت تورکیه تحریک کرده بود.
دمیرتاش همچنین بعد از تنش میان تورکیه و روسیه بر سر سرنگونی جنگنده روسی توسط ارتش تورکیه، به مسکو سفر کرده و با سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.
رئیس جمهور و نخست وزیر تورکیه این اقدام دمیرتاش را خائنانه یاد کردند.
گفته می شود دمیرتاش از دولت روسیه برای گروه تروریستی پ.ک.ک سلاح ضد تانک درخواست کرده است.
گوناز تی وی