Skip to main content

سالام الیکیم

سالام الیکیم
Anonymous

سالام الیکیم
اردوغان: روسها در مسئله سوریه دنیا را فریب می دهند
Bazar, 09.01.2016 11:58
گوناز تی وی: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته روسیه در حال حاضر نه بر علیه داعش بلکه بر علیه مخالفان میانروی دولت بشار اسد می جنگد. روسیه با این اقدامات خود سعی می کند با دادن اطلاعات غلط، جامعه جهانی را فریب دهد.

به گزارش گوناز تی وی، اردوغان بعد از نماز جمعه به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. اردوغان در جواب ادعای دولت روسیه که می گوید ما به خاطر دعوت دولت سوریه به کمک آن آمدیم گفت: حکومت سوریه یک حکومت غیر مشروع بوده و شما مجبور نیستید به هرجایی که شما را خواستند در آنجا حضور داشته باشید. در زمانش شما به خاک اوکراین و گرجستان تجاوز کردید. آنجا هم دعوت شده بودید که تجاوز کردید؟! در خاک آن کشورها چه کار می کردید؟! در حال حاضر هم شبیه این تعرضات را به خاک سوریه شاهد هستیم.

اردوغان ادامه داد: سوریه هم می گوید که ما بر علیه داعش مبارزه می کنیم. درحالیکه بر خلاف ادعاهای آنها می بینیم نه با داعش بلکه با مخالفان میانه رو در حال جنگ هستند. مهمتر از همه در آنجا هم تباران و خویشاوندان ما ترکمن ها را بمباران می کنند. دیروز ترکمن های باییربوجاق طی دیداری که با من داشتند بطور آشکار می گفتند که بشدت روستاهایمان را مورد حمله هوایی قرار می دهند. متاسفانه به جامعه جهانی هم اطلاعات نادرست می دهند و سعی در فریب دادن آن دارند. اما جامعه جهانی نمی خواهد این مسئله را قبول کند. این مسئله را طی دیداری که با هیات 8 نفره ای که از سنای آمریکا خواهم داشت در میان خواهم گذاشت.

گوناز تی وی
E.H