Skip to main content

سلام آقای مینلّی

سلام آقای مینلّی
Anonymous

سلام آقای مینلّی

تردیدی نیست که تعدادی از کشته شدگان وقایع آذربایجان، فدائیان فرقه، یعنی افراد وفادار به آرمان های خود بودند. متأسفانه در اینگونه درگیری ها، عموماً به افراد رده بالا، آسیبی وارد نمی شود. به هرحال کشته شدن هر انسان، با هر دیدگاهی، موجب تأسف است.

شما به تهیه کننده برنامه ایراد گرفته اید که به خاطرات تیمسار فردوست مراجعه نکرده است. فردوست در صفحه (151) جلد اول خاطراتش می نویسد: ... در کنار خیابان هااعدام شده ها، زیاد دیده می شد و حدود دوهزار الی سه هزار نفر را اعدام کرده بودند. دلایل و انگیره های این کشتار متفاوت بود، تا حدی که بعضی به دلیل اینکه پولی بدهکار بودند، و موقع را مناسب یافته بودند، طلبکار را نفله می کردند.

فارغ از درست یا نادر ست بودن این خاطرات، در نقل آن باید امانت داری را رعایت کرد. به این ترتیب شما هم در نقل خاطرات فردوست، امانت داری نکرده اید.

چه موافق و چه مخالف نظر نویسنده این مقاله باشیم، عنوان مقاله را هم نباید دستکاری کنیم. شما عنوان مقاله را از (پیشه‌وری گریخت و قاضی محمد اعدام شد)، به (پیشه وری مجبور به ترک کشور شد و قاضی محمد بدون شلیک یک گلوله تسلیم گردید) تغییر داده اید. لذا این کار شما هم نوعی القاء نظر است.

با احترام: امیر