Skip to main content

سلام و تشکر از جناب لوایی

سلام و تشکر از جناب لوایی
Anonymous

سلام و تشکر از جناب لوائی
درمورد اینکه بعضی از دوستان ایرادگرفته بودند که چرا ترکها حرفها همدیگر را نمی فهمند واین را عیب ترکها می دانند! یعنی اینکه ایشان توقع دارد که من ترک ایرانی که حق تحصیل به ترکی ندارم که تنها وتنها واجباراً باید به فارسی تحصیل کنم به نظر ایشان هم باید صحبت های یک بیشککی از قرقیزیستان وهمچنین یک استانبولی بلد باشم به نظرم توقع غیرعلمی واخلاقی وخردمندانه ومغرضانه است .
دراین مورد باید عرض کنم چند سال پیش به جلسه ای درشهرکاشان دعوت شده بودم واشخاص دیگری هم دعوت کرده بودند من تنها غیر بومی بودم دربین دعوت شده گان و حاضرین در اتاق منشی جمع بودند تا اینکه منشی آمد همه با منشی حال واحوال پرسی کردند یکی از این دعوت شده گان باخانم منشی شروع کرد به حال واحوال پرسی کرد ندوازاحوال پدرومادرایشان را هم جویا شد ودرنهایت گفت ندیدمت کجا بودید خانم منشی در

گفت ندیدمت کجا بودید خانم منشی درجواب گفت(حال آمدم ) حال آمدم درکاشان یعنی تاره رسیدم آلان رسیدم ولی درتهرانی که 200کیلومترتا کاشان فاصله ندارد حال آمدم تداعی اینکه ازحال احوال پرسی شما انرژی گرفتم لذت بردم سرحال شدم به هرحال حال آمدم را برای تازه رسیدم استفاده نمی کنند .
چطور بعضی دوستان توقع دارندماترکها به تمام لهجه های ترکی صحبت کنیم که هزاران کیلومتر باهم فاصله دارند درحالی که اگر رادیو کرمان ویا یزد را آنهاگوش کنند متوجه لهجه های آنها نمی شوند ویا درحالی که خود قبل از غزنویان هیچ کتابی ندارند چه به برسد فرهنگ لغت درحالی که ما ترکها صاحب فرهنگ لغت ترکی به عربی ازصدراسلام می باشیم.
درحالی ماترکها 400سال قبل ازمغولان درایران حاکم بودیم اعراب را ما از ایران بیرون کردیم درجنگ ما ترکها با اعراب ومغولان این فارسا همدستان مغولان واعراب بودند آن موقع این دوستان چه اظهارنظر غلطی دررابطه با ما ترکها بیان دارند.
اکنون سوال من اینکه آیا انکار هویت ترکها درایران ازروی :
1- ناآگاهی ازتاریخ است؟؟
2- از روی افکار نژاد پرستانه ومغرضانه است ؟؟
3- ازروی پیروی کور کورانه از آموخته های غلط است ؟؟