Skip to main content

در دوران معاصر بعد از سقوط

در دوران معاصر بعد از سقوط
Anonymous

در دوران معاصر بعد از سقوط سلسله قاجار دوباره گروهی از نخبگان ایرانی سعی دراحیای ایران داشتند و ایرانیان امید به احیای تمدن ایران. ترکها که قدرت خود را از دست رفته می دیدند و دیگر ایرانیان حکم رعیت آنها را نداشتند و باید مثل تمام مردم تنها به حق شهروندی قناعت می کردند و به فرهنگ غالب ایرانی احترام می گذاشتند دست بکار شدند و با کارشکنیهایی بمدت 50 سال دوباره حکومت را در قالب انقلاب مذهبی بدست گرفتند( با همدستی عرب تبارهای مهاجر عراقی که صدام بجرم شیعه بودن اخراج کرده بود) و امید ایرانیان شاید برای همیشه برای داشتن یرانی با فرهنگ و هویت ایرانی بر باد رفت. ایرانیان از خود بیخود شده بدست خودشان حکومتی ملی را اسقاط کردند و افتخارشان امروز جان دادن در راه عرب فلسطینی و عراقی و لبنانی و تامین گاز ارزان و ارز و دلار برای حکومت ترکیه و درمان مفت و مجانی اتباع باکو می باشد.

هم ترکیه و هم جمهوری باکو با حمایتهای ایران به اینجا رسیدند وگرنه باکو توسط ارمنستان نابود میشد و تورم 500 درصدی چند دهه قبل ترکیه این کشور از درون متلاشی می کرد.
امروز ترکها تنها از منابع ایران استفاده می کنند توجه کنید هیچ مهاجر عراقی یا افغان یا حتی ایرانیان جنگزده جنوب زمان جنگ ایران و عراق در آذربایجان حق اقامت نداشته اند در حالیکه در این 3 دهه اخیر تمام شهرهای اصیل و تاریخی ایران را ازبکهای مغول و عربهای عراقی بعنوان مهاجر جنگی چند دهه است در اشغال دارند و به زن و بچه مردم تجاوز می کنند و شغل و منابع و امکانات ایرانیان را تصاحب می کنند.
در حالیکه سیستانیهای فارسی زبان بخاطر بستن آب توسط دولت همسایه و سکوت و بی عملی دولت گروه گروه مشغول ترک منطقه و مهاجرت هستند دولت برای باج دادن به ترکها و ساکت کردن جنجال آنها انواع طرح های محیرالعقول را با صرف بودجه های کلان برای به اصطلاح احیای دریاچه شور و بی خاصیت ارومیه هزینه میکند؛ دریاچه ای که خشک شدنش بخاطر ساخت سد و حفر چاه و توسعه کشاورزی ارومیه و صنعت تبریز می باشد.