Skip to main content

کامنت اول...آقای لوایی عزیز

کامنت اول...آقای لوایی عزیز
lachin

کامنت اول...آقای لوایی عزیز....همانطور که کامنت های کینه توزانه نسبت به مقاله شما آشکارا نشان می دهد که چقدر ( افکار و اندیشه های ایرانی ناکام مانده است), من در یک کامنت چندین ماه پیش به دوست عزیز yaradiciliq اشاره کرده بودم که حتی نه تنها روشنگران ایرانی در ( اتاق اندیشه قفل شده ) زندانی هستند, بلکه قدرت و توانای ( اندیشدن خارج از اتاق ) هم از دست داده اند و در افکار منجمد شده 2500 سال پیش همانطور یخ زده باقی ماندند. یکی از دلایل این بیماری اجتماعی هم , همانطور که کار بر عزیز « آلتین» خوب اشاره می کنند ( «عظمت‌طلبی» جامعه‌ی ایرانی که با «نژادپرستی فارسی/آریایی») مخلوط شده می باشد. اگر این کامنت ها صحه بر مقاله شما می گذارد و کامنت کار بری که اسم مرا اشتباهی چاپ کرده بودند , مقاله شما را مکمل کرد, خوشبختانه بایستی بگوییم که انتشارات کاوه جویا به قلم ( هژیر تهرانی) به عنوان

{پیشینه نام ایران در اشعار شاعران فلات ایران}, بر دلایل « آلتین» و بر مقاله شما (( مهر و موم)) زد.Case is closed. پرونده بسته شد.
دوستان ... به چند چکیده این مقاله را مرور کنیم..
(خاستگاه این ناراست پراکنیها تاریخی را بی گمان باید سیاست تدوین کتب تاریخی و درسی در کشورهای همسایه مانند جمهوری اران (آذربایجان) دانست..
((در وندیداد، اشاره به «ایرانویچ» و کوچ (ایرانی‌ها) هاست که به بیش از 13 هزار سال پیش می‌کشد.))).
((( نظامی گنجوی شاعر مشهور ایرانی که در شهر گنجه در شمال غربی ایران بزرگ می‌زیسته و در اواسط قرن بیستم به دست حکومت شوروی و امروز به دست حکومت بادکوبه قلب هویت گردیده، ممدوحش شروانشاه را در کتاب «لیلی و مجنون» سبب نظم کتاب خوانده )))..
((((نام ایران در تاریخ ( 1394 )، جلال خالقی مطلق، تارنمای آذری ها))))..
همانطور که میدانیم, بعد از فروپاشی شوروی , پانزده جمهوری جدید متولد شد و یکی از آن ها ( جمهوری آزربایجان) است که در سال 1991 در سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور مستقل به ثبت رسید. ما نمی دانیم که چرا این پان فارسیست ها به کلمه ( جمهوری آزربایجان) این همه حساسیّت بخرج می دهند. جمهوری آران چیست و آقایان کاوه جویا, هژیر تهرانی و پاسدار محسن رضائی, حکومت بادکوبه دیگر چه صیغه ای است؟ بقول همکارم که چندین سال پیش در آریزونا گفت من در گذشته زندگی نمی کنم, در حال حاضر, آی فون , سرعت اینترنت خانه ام و قیمت بنزین برایم مهم تر است. آقای لوائی و دوستان... موقعی که تاریخ یک کشور و یک ملت به وسیله بیگانگان نوشته می شود بیشتر از این را نبایست انتظار داشت .ما با افکاری روبرو میشویم ( کوچ ایرانیان در 13 هزار سال پیش) که اگر به یک آدم معمولی بگوئیم .... و درست در این نقطه است که همچین ادعا های غلو آمیز و غیر علمی یعنی ییلاق-قشلاق کردن ایرانیان 13 هزار سال پیش , باعث شده است افکار ایرانی بطور یخ زده باقی بماند. این ادعا ها, ننگ و اهانتی است به شعور انسان. اگر ما این ادعا های پوچ را قبول بکنیم, بایستی باور کنیم که علی خامنه ای در موقع تولد و هنوز که نصف بدنش در رحم مادرش بود, یا علی... یا علی داد می زد و یا بقول آن آخوند, حضرت آدم طولش 17 متر بود و عرضش 10 متر. از این که (( همو سئپین ها ... اجداد بیولوژی ما)) در طول تاریخ کره زمین , شروع به کوچ کردن از آفریقا میکنند و در طول هزاران سال, جمعیّت کنونی کره زمین را تشکیل می دهند هیج شکّی نیست ولی در 13 هزار سال پیش که کره زمین آخرین دوره یخبندان را می گذراند, آریائی ها پاک نژاد در روی کره زمین کوچ میکردند , صحّت بر عظمت طلبی جامعه ایرانی همراه با نژاد پرستی/آریائی میشود.
نظر شما را به این مقاله جلب میکنم...
Scientists have recorded five significant ice ages throughout the Earth’s history: the Huronian (2.4-2.1 billion years ago), Cryogenian (850-635 million years ago), Andean-Saharan (460-430 mya), Karoo (360-260 mya) and Quaternary (2.6 mya-present). Approximately a dozen major glaciations have occurred over the past 1 million years, the largest of which peaked 650,000 years ago and lasted for 50,000 years. The most recent glaciation period, often known simply as the “Ice Age,” reached peak conditions some 18,000 years ago before giving way to the interglacial Holocene epoch 11,700 years ago
خیلی جالب است موقعی که کره زمین 11700 سال پیش,به پایان دوره یخبندان بزرگ رسید, 13000 سال پیش کشوری بوده بنام ایران و ایرانیان باستان آریائی نژاد در این کره ییلاق-قشلاق میکردند.
و اما در باره نظامی گنجوی که نوشته شده است..( نظامی گنجوی شاعر .. ادامه