Skip to main content

اگر در زمستان به شهرهای مرزی

اگر در زمستان به شهرهای مرزی
Anonymous

اگر در زمستان به شهرهای مرزی ترکیه با ایران سفر کنید تمام شهر غرق در دود ناشی از سوختن ذغال و چوب و پهن تیره و تار است بطوریکه 100 متر آنطرف تر هم به زور دیده میشود و نفس کشیدن هم سخت است البته این وضع تا پیش از رسیدن گاز ارزان ایران در اکثر شهرهای ترکیه برقرار بود در حالیکه در همان لحظه تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان گاز ارزان یارانه ای در بخاری می سوزانند و در ماشینهایشان بنزین سهمیه ای ارزان می ریزند در حالیکه ترکیه گرانترین نرخ قیمت بنزین را در جهان دارند و یک لیتر بنزین چند وقت پیش خبر داشتم 5 لیر بود.
اینها با پول دیگر مناطق، تبریز را بقول خودشان توسعه یافته ترین شهر ایران و شهر بدون مهاجر ( عراقی و افغانی) کرده اند اینجا هم مظلوم نمایی می کنند.
باید صنایع غیر بازده مثل فولاد و پتروشیمی به جایگاه خود یعنی حاشیه دریای فارس بازگردد و

سهمیه چند صد هزار مهاجر خارجی عراقی و افغان برای آذربایجان هر چه سریعتر اعمال شود و بیکاران بلوچ و کرد ( آنها که تبعه ایران هستند و شناسنامه درست و حسابی دارند یعنی 20 درصد جمعیت آنها) برای کار در قطب صنعت کشور! به آذربایجان فرستاده شوند و مدافعان حرم خارجی که طبق ادعا با داعشی که بیخ گوش آذربایجن وکردستان است جنگیده اند در همان آذربایجان وکردستان اسکان داده شوند