Skip to main content

متمد نه ترین تعریف خدا در

متمد نه ترین تعریف خدا در
Anonymous

متمد نه ترین تعریف خدا در فر هنگه ایران باستان است که کو رو ش فرآ ورده ان فرهنگ بود با منشور ش . خدا در فرهنگه ایران یعنی تخم خود زا . تخمی که خود ش خود را میز ا ید . هما نند ی خدا با " نی " است. نی هم خود زا است نام های بسیار دارد از جمله خو ز . لغت خو زستان د ر یا ی خز ر. نی یک از کلیدی ترین و ا ژ ه ها است .از افشره ان نو شید نی می گرفتن ، در خانه سا زی ، پل سا ز ی . حتا گا ه شما ر از یک بند نه تا بند دیگر نی ز ما ن می شمر د ن و ا ژ ه قر ن از ان می ایاد . قر نی وسیله مو ز یک نی ، با رشته ان لباس می بافتن ، با نی پیرا یش سلمانی میکردن ،،،،،،،،، بسیا ر است گفتنی حتا مو لا نه جلا لدین هم بجای بسم لله مثنو ی را با نی این ا ثر جاویدان فرهنگی را شرو ع میکند.

ا سا س و اصل اولیه زا یش بود تخم تو امان است هم متواند نر باشد و هم ماده در بالای سر کو روش در خت کو چکی است که سه تخم ا ز ان میروید . کسی نیست که خا رج از این دنیا خلق کند .اصلی ترین ا صل هم جا نه انسا ن است جان مقد س است کسی نبا ید جان آزا ری کند .خدا با انسان به وجود می ایاد . در فر هنگه ا یران باستان که خو ده ا یر ان که همان ا ئیر ا نه باشد یعنی خا نه سیمر غ .وقتی میترا وارده تاریخ شد همه چی به هم خورد میترا قر با نی خو نی را مقدس کرد . یعنی کشتن قر با نی کردن قر با نی دادن مقد س شد و پسند ایده شد ه ابرا هیم پسر ش را قربا نی کرد .پدر آسمانی مسیح که را که پسر ش است را می کشد حتا الله هم قر با نی خو نی میخو ا هد . همه این ها هم زی سره زر تشت است دیگر ادیان هم کپی کردن او است که دنیا را به جنگ برد. او است که یکتا پرستی یا استبداد دینی را بر قرار کرده . انحراف تاریخ ازی زر تشت ا غا ز شده .جنگ خیر و شر از او است قیا مت معا د ، بهشت ، فرشتگان و ده ها مو رد دیگر. و این جهان

بینی ا یرا ن باستان را در فرهنگه دیگر همسایگان منطقه هم دیده میشود .فرهنگه ایران بر مبنای سه تا یکتائی است شیطان اهریمن وجود ندارد . آ دامی باید بالا نس و آگاه بوده اندازه را داشته باشد که از بالانس خارج نشود و عشق اصل میان این دو است . امید وارم پسنده باشد .
در ادیان سامی یهو دیت ، اسلام ، مسیحت . قد رت آ ن هم قد رت بینهایت اسا س کار است . جهان بینی ایران دنیا ی د یگر ی است . زا یش و باز یافت است .