Skip to main content

شرط بالا بودن سطحتان در این

شرط بالا بودن سطحتان در این
Anonymous

شرط بالا بودن سطحتان در این است که تا چه اندازه به زمینه سازی برای تحولات دموکراتیک در ایران و نهادینه کردن دموکراسی کمک میکنید و تحولات دموکراتیک هم ابزاری برای پیاده شدن می خواهد که همان توده های آگاه است. چه بسا در این صورت بهترین مقالات شما را بی بی سی و صدای آمریکا منتشر نکند که البته اهمیتی هم ندارد. چرا که به نظر من خود همین رسانه ها نیز رسانه های توده زحمتکشان کشورهایشان نیستند و لاجرم در معنای حقیقی دموکراتیک نیز نمی باشند.
یک مثال بزنم: چندی پیش سایت اخبار روز هشداری درباره افزایش تلاشهای سؤاستفاده گرانه ناسیونالیستهای ملل تحت ستم مضاعف منتشر کرد و شما دیدید که تا چه اندازه در فضای مجازی موجب بحث و تبادل نظر شد. این در حالی است که سایت ایران گلوبال از این جهت به نوعی سترون شده است. هر کسی هر چه دلش خواست اینجا منتشر می کند و کسی هم اهمیتی نمی دهد.

یک بار دیگر می گویم که نظر من این نیست که نظرات طیف خاصی منتشر بشود و نظراتی سانسور شود. نظر من این است که نظرات منتشر شده دارای حداقلی از کیفیت باشند تا رغبت فعالین جدی سیاسی را در به چالش کشیدن آرای همدیگر برانگیزد. پس بدین ترتیب مطالب راسیستی و فحشنامه ها به کل حذف می شوند چرا که عمق لازم را ندارند. این مطالب به سبب سطحی بودن، عدمشان به ز وجود است. مطلبی که کل منطق آن، منطق زری خانوم در ارتباط دادن همه مشکلات به فامیل پری خانوم باشد، چه سطحی می تواند داشته باشد؟. مسلماً اگر مطالب با کیفیت بیشتر در ایران گلوبال منتشر شوند، نویسندگان و صاحبنظران سیاسی از دیدگاههای مختلف نیز همدیگر را به چالش خواهند کشید و از آن جا که درهای سایت ایران گلوبال به روی نویسندگان جوانتر و کمتر شناخته شده تر همیشه بازتر بوده، پس ممکن است حتی جوی شادابتر و دینامیکتر بر سایت حاکم گردد.
سیاست فعلی سایت عملاً ناکارآمدی خود را اثبات کرده است. کیفیت سایت روز به روز پایین می آید چون سایت از اهداف اصلی خود روز به روز دورتر میشود و به جای آن بیشتر در گرداب درگیریهای کاذب و بی ثمر فرو میرود. من یک بار دیگر از مسؤولین محترم سایت ایران گلوبال خواهشمندم توضیح دهند که چه گونه قرار است در راه ساختن ایرانی فدرال بکوشند در حالی که یکی از همین مسؤولین نقشه کردستان بزرگ را منتشر میکند و صراحتاً از استقلال کردستان دفاع میکند (توضیحاً عرض می کنم که بنده یکی از معتقدان به حق تعیین سرنوشت ملتها چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی هستم؛ ولی آیا این حرکت با اهداف سایت هماهنگ است؟ در ثانی چه کسی به ایشان اجازه داده خودسر نظر خود را به جای مردمان ساکن آن مناطق قالب بکند و از جانب آنان نقشه بیرون دهد؟). آیا با خرد کردن دک و دنده این و آن، دموکراسی به بار می آید؟. وقتی خودتان این طور صحبت میکنید، چه انتظاری از خواننده دارید؟. شما باید حداقلی از یکدستی و تفاهم را داشته باشید؛ شما باید یک هیأت تحریریه از افراد مشخص و دارای نظامنامه داشته باشید و گرنه سیاست گل و گشاد و بی حساب و کتاب فعلی نتیجه اش همین میشود که یک مطلب سراسر توهین و اتهام بی پشتوانه دست نشاندگی و جاسوسی و غیره (نه تنها به آقای حسن شریعتمداری، بلکه به طیف وسیعی از فعالین سیاسی ایران) منتشر شود و کسی هم جوابگو نباشد. توضیحاً پاراگراف زیر از به اصطلاح مقاله " حسن شریعتمداری ، برنامهء سامان یابی اقوام، فروپاشی ایران و جنگِ قومی" را مطالعه بفرمایید:
[ آقای حسن شریعتمداری از بنیاد گذارانِ شکل گیری، تشکل "اتحاد جمهوری خواهان ایران" هست. هژمونی این اتحاد را ترکیبی از طیفِ اصلاح طلب دینیِ حکومتی و افکار و خط مشیِ حزب توده و سازمان فدائیان( اکثریّت) با افرادِ قوم تُرک آذری از جمله حسن شریعتمداری، بایک امیر خسروی، بهروز خلیق، بهزاد کریمی، مسعود فتحی، و با چند خانم و آقایان دیگر از هم تبار آنها بر عهده داشتند. پس از آنکه اتحاد جمهوری خواهان ایران برنامه را بسود نظام جمهوری اسلامی به پیش برد و اعضاء از این اتحاد بریدند و جدا شدند، حسن شریعتمداری و با چند نفر دیگر از اتحّد جمهوری خواهان انشعاب دادند، تا چاه دیگری را برای به انحراف کشاندن جنبش دمکراسی خواهی ایران مهیّا کنند.]
یعنی کلیه افراد "ترک تبار" اشاره شده در فوق عوامل جمهوری اسلامی بودند. شما اسم این را چه می گذارید؟. تلاش برای دموکراسی؟. تلاش برای حقوق بشر؟. این دسته گلی است که ایران گلوبال به آب داده نه ناصر کرمی و شایسته است مسؤولیتش را هم به عهده بگیرد. ناصر کرمی همین است که هست. انتظار بیشتری از ایشان نمی رود.