Skip to main content

به آقای .... آژدر بهنمام

به آقای .... آژدر بهنمام
ناصر کرمی

به آقای .... آژدر بهنمام.....بخوبی میدانید که بیوگرافی و یا زندگینامهءِ افراد سرشناس و اعضای خانواده های سلطنتی بوسیلهءِ خود آنها نوشته نمیشود و کسان دیکر اینکار را خواهند کرد، در مورد فرح پهلوی هم چنین موردی صادق هست. نویسنده و یا جمع آورندهءِ این کتاب در زندگینامه شخصی و یا مطالب نوشتاری و گفتاری خانم فرح پهلوی دخالت و یا تغییری نداده است و طبق معمول قوانین انتشاراتی این کتاب مورد تأیید فرح پهلوی هم هست....

فرد نویسنده و جمع آورندهءِ این کتاب نظرات و یا توضیحات خاص خود را جداگانه و با گرادی کوچکتر در پانویس هر صفحهء لازم آورده است. بر دو روی( پشت و روی) و پایین آن، علاوه بر تصاویری از دوران کودکی و جوانی و شهبانویی و اکنون فرح پهلوی، نوشته شده است: (دختر یتیم، فرح پهلوی). امّا آیا کسی و یا خواننده ای از من مشخصات و شمارهء انتشاراتی و نام گرد آورندهءِ آنرا پرسید و من نداده ام ؟. ایا شما فکر میکیند دو جلد کتابی را که من با دقت خوانده ام ( بعضی از مطالب را حتّی دوبار و چند بار) و تقریبأ زیر سطوری از هر صفحه با مداد خط کشیده ام، نمیدانم نویسنده و گرد آورندهء آن کیست ؟ تا شما وقتی نام این کتاب را شنیده اید در ماشین جستجوگر گوگل دنبال نویسندهء آن بگردید و نام آنرا به عنوان سر مچ گیری به من تذکر دهید !!!.
آقای اژدر بهنام، بطور کلی من نمیدانستم که این کتاب در فضای اینرتنت انتشار یافته و تازه قصد داشتم در اوقات فراغت نقدی برآن بنویسم. دانستنیها و شناخت ما از ویکی پدیا و یا از اینترنت نیست. بسود جامعه و فرهنگ تُرک تباری و نسلهای آن هست است که بجای باد در کله داشتن و به زور بازو و شمشیر افتخار کردن، کم کم به اندیشهء راسیونال آشنا شود.