Skip to main content

بنده آشنایی نزدیک با امید

بنده آشنایی نزدیک با امید
Anonymous

بنده آشنایی نزدیک با امید دارم امید هیچ گاه سیاسی نبود و سیاسی هم فکر نمی کرد. دوسال پیش با شنیدن خبر دستگیری او تا مدتها فکر میکردم حتما اشتباه شده و شاید تشابه اسمی بوده است. اما زندانی شدن او واقعیت داشت.

امید یک دانشجوی تورکمن و از اهل سنت ایران است. نظر بالا قابل احترام است که او به دلیل عدم همکاری با نهادهای امینتی ایران در پروژه های لیزر و اتمی دستگیر شد، اما دلیل محکم تری دارد: پیش بینی می شد امید در آینده نزدیک جزء بزرگان رشته فیزیک دنیا شود، یک تورکمن سنی ایرانی که به دلیل دلبستگی به خانواده خود مانند همه تورکمنها زیاد به ایران رفت و آمد می کرد و این باب میل رژیم نیست که چنین جوانی به چنین درجه ای در دنیا برسد. در نهایت هم با سخیف ترین دلایل(کمک مالی از دول متخاصم!!!) او را به ده سال زندان محکوم کردند. این همه داشنجویان ایرانی و مسئولان ایرانی در آمریکا و اسرائیل و انگلیس و روسیه تحصیل می کنند و یا مشغول خرج کردن پول این مردم هستند و این رژیم او رابه خاطر دریافت کمک چند دلاری از معتبرترین دانشگاه دنیا محکوم می کند!!!جالب اینجاست که هیچ گروه و حزب و هیچ طرفدار حقو ق بشر در ایران از او سخنی نبرد. بنده در این دو سال تمام سایت هایی که در مورد او مطلب نوشتند را بررسی کردم. این فقط سایتهای متعلق به ملیت آذری و یا سایتهای مربوط به مناطق ملی بودند که اخبار او را درج می کردند.
واقعا این را بدانید امید به هیچ وجه سیاسی نیست.بالاخره روزی محکومیت او تمام میشود اما نفرتی که زندانی شدن او بر روی جوانان تحصیلکرده تورکمن گذاشته و بی تفاوتی جریانهای به اصطلاح سراسری هیچ گاه از ذهن ما پاک نخواهد شد.