Skip to main content

مرد در ميدان نباشد، خروس‌ها

مرد در ميدان نباشد، خروس‌ها
Anonymous

مرد در ميدان نباشد، خروس‌ها ابوالقاسم‌خان می‌شوند!

يک ضرب المثل کرمانشاهی می گويد؟ وقت مرد در ميدان نباشد ،خروس ابوالقاسم خان می شود!

در جمهوری اسلامی سالهاست که در فقدان يک اپوزيسيون و آلترناتيو مناسب برای آينده سياسی کشور ،همچنان خروس ها خود را ابوالقاسم خان جا می زنند.

دولت های بی کفايت فراوانی در 35 ساله گذشته بر سرکار آمده اند ورفته اند و کشور را به روزسياه تر نشانده اند وهمچنان از بقايای نيروهای رژيم اسلامی بر کسب رياست واداره دولت به سبقت جوئی می پردازند!

براستی چرا رژيم اسلامی اينهمه می تواند مانور بدهد و اپوزيسيون بيکاره فقط خود را به تماشاگری و تحليل های وقايع بعضا ساختگی و بحران های ساختاری نظام مشغول نمايد؟

اينهمه زنان و مردان ورزيده سياسی و دانش آموخته مبارز که در داخل و خارج کشور زندگی می کنند اين روزها کجا هستند و چکار می کنند که تا کنون به اتحاد نرسيده اند تا برای کشور برنامه ای تهيه نمايند تا در غياب آنها خروس ها ابولقاسم نما کارزار سياسی را بدست نگيرند؟

از هم اکنون بخش وسيعی از اپوزيسيون داخل و خارج کشور که همواره بدنبال تضادها درونی بوده اند تا برای خود موضوعی رسانه ای ساخته تا از اين راه به يکی از کانديداهای فرضی ياری رسانند!

بخشی از نيروهای سياسی فقط به تفاسير رويدادها واکنش نشان می دهند وهيچگاه از خود برای اداره کشور برنامه ای ارائه نکرده اند.

اگر محمد رضا پهلوی نيز مانند آخوند ها می توانست به ترفند مشغول سازی مردم در انتخابات رنگارنگ و توخالی روی بياورد ،شايد تا به حال خاندان پهلوی در ايران در حال سلطنت می ماند.

اما شوربختانه استبداد شاه بدانجائی رسيده بود که در دهه چهل خورشيدی جبهه ملی را از فعاليت سياسی ممنوع کرده و عاقبت حتی نتوانست احزاب پان ايرانيست ، ايران نوين و حزب مردم را نيز تحمل نمايد وبناچار آنهارا منحل نمود و حزب دست نشانده خود يعنی « رستاخيز» را قانونی کرد و در همين راستا باقی مانده تلاطم سياسی جامعه را نابود نمود و همه زمينه ها را برای انقلاب اسلامی آماده نمود!

شاهنشاه فرمودند: «آنها که به قانون اساسی و رژيم شاهنشاهی و اصول انقلاب شاه و ملت مؤمنند و می خواهند فعالانه در زندگی سياسی سهم بگيرند بايد به حزب جديد بپيوندند. کسی حق ندارد جدا و کنار بماند. آنها که به اين اصول معتقد نيستند خائن و بی وطنند! که اگر اعمالی انجام دهند جايشان در زندان است و گرنه بايد از ايران بروند»

آياقهرمان سازی مشائی آغاز شده است؟