Skip to main content

آقا یاسین! حق با شماست. اما

آقا یاسین! حق با شماست. اما
Anonymous

آقا یاسین! حق با شماست. اما علامات سجاوندی را رعایت نکرده اید و همین مسئله باعث شده است کامنت شما به سختی فهمیده شود. مرا ببخشید. شما می توانید هزاران مدرک بیاورید که خوزستان یا خوزیان را بومی ها عربستان می نامیدند و مخالفان شما هم به اندازه ی شما می توانند مدرک نشان دهند که این منطقه هزاران سال است خوزستان نام دارد. اما لطفن نگاهی به نقشه ی زیر بیندازید:
http://www.grenc.com/sfiles/alahwaz/about_it.htm
این اقلیم قطعن همان منطقه ای نیست که لرها عروستان می نامیدند، چون شما هم معترف هستید شمال و شرق خوزستان مناطق عرب ها محسوب نمی شدند و هنوز هم نمی شوند. گسترش فرضی این اقلیم و تحریف واقعیت جدن کار "عربستان" است و آن هم عربستان سعودی. انتظار نداشته باشید، بعد از آتش افروزیهای سعودی ها در کل منطقه ی خاورمیانه، آینده ی بهتری نسبت به افغان ها، عراقی ها و سوری ها در انتظار خوزستانی ها باشد.

بخش بزرگی از مردم با مطالبات مدنی شما موافق هستند، هرچند در حال حاضر مطالبات همه ی مردم ایران نادیده گرفته می شود. با این حال مطمئن باشید نه فقط مردم عادی، بلکه روشنفکرها هم با باز شدن پای سعودی ها به ایران سخت مخالف هستند و شما سوژه ی نفرت خواهید شد. اصرار بر یک نام هیچ ربطی به مطالبات مدنی ندارد که برعکس، تنها جان فعالان مدنی را در خطر می اندازد. کاش به جای این همه تبلیغ برای عروستان، یک سازمان مردم نهاد راه اندازی می شد تا به مردان عرب در مورد حقوق زنان اطلاع رسانی می کرد، در مورد قتل های ناموسی که واقعن از معضلات بزرگ زنان عرب است، در مورد حق تحصیل، در مورد نقش آموزش برای آیندگان، در مورد محیط زیست و حقوق حیوانات. وجه مشخصه ی جدایی طلب ها، پرداختن به اموری مثل نام و پرچم و ... است. همین اتفاق در آذربایجان هم افتاده است. پرچم و نام جدید دارند، اما یک سازمان مردم نهاد ندارند که مثلن آبیاری قطره ای را به دهقان های آذربایجان آموزش دهد. به نام دریاچه ی ارومیه، به کام قدرت طلب ها شعار می دهند، اما یک بروشور ندارند که در آن توضیح دهند، خشک شدن کامل دریاچه، چه فاجعه ای برای زندگی مردم منطقه در پی خواهد داشت. من با سیاست های ج.ا. در قبال عرب ها به خصوص سخت مخالف هستم و عرب های ایرانی را از محروم ترین و مظلوم ترین اقوام ایرانی می دانم. با این حال بین مطالبات مدنی و تحریکات جدایی طلبانه فرق است و جنگ نه عرب می شناسد و نه عجم. عرب ها حتمن در جنگ مصون تر از لرها نخواهند بود و در صورت بروز جنگ کل منطقه ویران خواهد شد.