Skip to main content

بسیار خوب شد که آقای کرمی

بسیار خوب شد که آقای کرمی
Anonymous

بسیار خوب شد که آقای کرمی رفتار متمدنانه را فرا گرفت و حاضر به پاسخگویی شد. بنده هم از ایشان سوالی دارم. بنده نه اقتصاد خواندم نه سیاست و نه علوم اجتماعی.اما جناب کرمی: دولت تورکیه در حال طی کردن پروسه صلح با کوردها و اعطای حقوق آنها به خودشان است. شما خود بارها به وجود مشکل بین تورکها وعربها با کسانی به قول خودتان آریایی ها و کوه نشین های زاگرسی و نیز دولت مرکزی ایران اشاره کردید. و حتی راهکار جدایی داده اید.همچنین حداقل خود شما به خوبی می دانیدکه مشکلات بلوچ ها و تورکمن ها و تالش ها و کوردها با دولت ایران به علت مذهبی و نژادی فراوان است.

شما اگر جای رهبر ایران بودید، آیا حاضر به اعطای حقوق ملی به ملل ایرانی غیر فارس حقوق مذهبی به ادیان و و به خصوص اهل سنت بودید؟
حدس میزنم شما از مذهب شیعه باشید و حداقل این که اجدادتان شیعه باشند. اما جنابعالی در بسیاری از مطالبتان از همین مذهب شیعه هم برای کوبیدن آذری ها استفاده میکنید. اما تا کنون حرفی در خصوص مذهب تسنن در ایران و ملل غیر فارس سنی در ایران(تورکمنها، بلوچها، کوردها، هرمزگانی ها، تربیت جامی ها، عرب های سنی و..) نزده اید. حدس من این است که شما تورکمنهای سنی و عربها ی سنی را در یک کاسه(به علت نفرت شما از دو ملت عرب و تورک) و بلوچها و هرمزگانی ها و کوردها و تالش ها ی سنی را در یک کاسه دیگر بگذارید. و این به دلیل خاصیت فکری شما است که راه حل برتری قوم فارس را در برجسته سازی نقاط افتراق دیگر ملل ایرانی بدانید.
سوال بعدی: نظر شما در این خصوص که رئیس جمهور ایران باید معتقد به مذهب رسمی ایران باشد چیست؟ اگر مخالفید در آینده نظر شما چیست؟ شما خود را جای رهبر ایران بگذارید آیا اجازه برگزارمراسم مذهبی و نیز برپایی مسجد به اهل سنت در شهرهای بزرگ را می دهید؟