Skip to main content

پيامدهای کشتار متحصنان در

پيامدهای کشتار متحصنان در
Anonymous

پيامدهای کشتار متحصنان در حويجه، بالا گرفتن قيام و آمادگی برای دفاع مسلحانه در استانهای به پاخاسته در عراق.......

بالا گرفتن قيام و آمادگی برای دفاع مسلحانه در استانهای به پاخاسته در عراق در پی کشتار متحصنان درحويجه توسط نيروهایمالکی بيانيه کميته های هماهنگی قيام در استان الانبار عراق:همه عشاير و گروه های مسلحبه ياری مردم الحويجه بشتابندارتش و پليس فدرال در تمامی 6 استان به پاخاسته بايد ظرف 48ساعت از تمامی شهرها خارج شوند
و به داخل پادگانهای نظامی برونداز آنجا که عراق تحت فصل هفتم منشور ملل متحد است ما خواستار تحويل مالکی و تمامی فرماندهان نظامی که جنايت حويجه را مرتکب شدندبه عنوان جنايتکار جنگی به دادگاه بين المللی لاهه هستيم
درپی کشتار متحصنان حويجه، قيامها در عراق بالا گرفت و استانهای به پاخاسته عراق شاهد درگيريهايی بين نيروهای مالکی با عشاير و تظاهر کنندگان است.کميته های هماهنگی استان الانبار که مرکز تظاهرات و قيامهای عراق است، درباره اوضاع حويجه بيانيه يی با 10ماده صادر کردند.به گزارش تلويزيون التغيير عراق؛ در اين بيانيه از جمله آمده است:
بر هيچ کس پوشيده نيست که قيام ما از روز اول شعار مسالمت آميز را سر داد. اما تجاوز آشکاری که دولت المالکی عليه مردم ما در حويجه مرتکب شد، ما را بر آن داشت که مجبور شويم قيام ما مسير ديگری در پيش گيرد زيرا سکوت ما در قبال اين جنايت دشمنان را بر آن خواهد داشت که بقيه ميدانهای تحصن را نيز مورد تهاجم قرار دهد. اين حکومت وابسته به رژيم ايران با توجيه اربابانش در قم و تهران خون پاک عراقيان را مباح شمرد.
ای مردم، ملت مجاهد عراق!
ما بعد از مشورت با ميدان (تحصن) بر سر نکات زير به توافق رسيديم:
ـ از همه عشاير و گروه های مسلح خواستيم که برای ياری برادرانمان به سوی الحويجه بشتابند.
ـ ارتش و پليس فدرال در تمامی 6 استان به پاخاسته بايد ظرف 48ساعت از تمامی شهرها خارج شوند و به داخل پادگانهای نظامی بروند. در صورت عدم اجابت به اين تصميم ما مسئوليتی در قبال سلامتی آنان نخواهيم داشت.
ـ از تمامی عشاير استانهای به پاخاسته می خواهيم که برای هر گونه حالت فوق العاده ای آمادگی داشته باشند.
ـ از سازمانهای بين المللی می خواهيم تا در رابطه با تمامی جنايتهای جنگی که عليه مجروحان در ميدانهای تحصن در کرکوک رخ داد، تحقيقات را شروع کنند.
ـ مسئوليت تمامی آنچه را که در عراق رخ می دهد برعهده اشغالگر آمريکايی می دانيم، زيرا اين آمريکا بود که پرونده امنيتی عراق را به رژيم ايران تحويل داده است.
ـ با توجه به اين که تا الآن عراق هم چنان تحت فصل هفتم است، ما خواستار تحويل مالکی و تمامی فرماندهان نظامی که جنايت الحويجه را مرتکب شدند به عنوان جنايتکار جنگی به دادگاه بين المللی لاهه می باشيم

به گزارش الجزيره، دکتر طارق الهاشمی نايب رئيس جمهور عراق طی بيانيه يی اعلام کرد:
آنچه که در حويجه رخ داد، جنايت مالکی بود. مالکی تمامی درخواستها را بدون جواب گذاشت. مالکی می خواهد که اين کشتار را در ساير ميادين تکرار کند دفاع از خود برای همه مردم مشروع است، بايد جواب مشترک داد. به عشاير و ميهن پرستان می گويم که بايد از خود دفاع کنند، برادران خودمان در اقليم کردستان را می گويم که استبداد مالکی را قبول نکنند، ميادين تحصن از آنها انتظار يک موضع تاريخی را دارند. به جهاد و عزم آنها و کمک به مظلومين نياز دارند. کسانی که جنايت حويجه را مرتکب شدند، از دست قانون و عدالت در امان نخواهند بود، از ملل متحد و جامعه ملل می خواهم که به سرعت دخالت کنند
احمد ابوريشه، رئيس کنگره بيداری عراق گفت: در رمادی عشاير مسلح شده اند و آماده دفاع از خود در برابر حکومت مالکی هستند. اگر دولت دست به حمله بزند، عشاير دست به سلاح خواهند برد و از ميدان تحصن حمايت خواهند کرد. ميدان تحصن رمادی الآن مسلح نيست و عشاير عليه کسانی که به اين ميدان حمله کنند اقدام به دفاع از متحصنان خواهند کرد.