Skip to main content

جامعه فرهنگي كردستان كي و كجا

جامعه فرهنگي كردستان كي و كجا
Anonymous

جامعه فرهنگي كردستان كي و كجا با بلندترين آواي ممكن فرياد زده كه ما نشنيديم؟ شما فقط تو اينترنت سرچ كن "خود سوزي مريوان" كه فقط به تعداد خود سوزي زنان و دختران و فقط در مريوان در همين ماههاي اخير نگاه كن بعد به ما نشان بده در كجا و كي به اين جنايات پرداخته شده اعتراضي از طرف جامعه فرهنگي كردستان شده ؟،ويدويي تجمعي يا سايتي؟ آقاي شهرام اوضاع وخيمتر از نبود خود سوزي در بين نزديكان شماست به آمار پايين نگاه كن و ببين كه اين جنايت اعتراض و فرياد مي طلبد يا لباس زن به تن آن مرد؟


خشونت عليه زنان در كردستان عراق رو به فزوني است
خارجي . اجتماعي. خشونت. عراق
پزشكان منطقه كردستان عراق روز شنبه از افزايش خشونت عليه زنان در ماه جاري ميلادي و نيز سير صعودي قتل‌هاي ناموسي و خودكشي زنان اين منطقه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سليمانيه، يك پزشك كرد عراقي گفت، دستكم ‪ ۱۴‬زن صرفا در ‪ ۱۰‬روز اول ماه مه در اين شهر جان خود را از دست داده‌اند.

براساس اين گزارش، هفت تن از اين زنان دست به خودكشي زدند و علل مرگ هفت تن ديگر هنوز نامشخص است، اما شواهد از قتل‌هاي ناموسي حكايت دارد.

اين پزشك كه خواست نامش فاش نشود، گفت كه در همين مدت، ‪ ۱۱‬مورد اقدام به خودسوزي ثبت شده است.

براساس آمار ارائه شده از سوي مقامات منطقه كردستان، در چهار ماه اول سال ميلادي جاري تنها در استان سليمانيه، بيش از ‪ ۵۰‬زن با هدف خودكشي اقدام به خودسوزي و هشت زن نيز به همين منظور خود را حلق‌آويز كردند.

هيات كمك‌رساني سازمان ملل در عراق قتل‌هاي ناموسي زنان كرد را همواره به عنوان جدي‌ترين موارد نقض حقوق بشر در اين كشور به شمار آورده است.

براساس اين گزارش، بخش عمده‌اي از اين قتل‌ها به عنوان حوادث مرگبار ناشي از آتش‌سوزي‌هاي اتفاقي در خانه گزارش شده‌اند.

"اسو كمال" يك فعال كرد حقوق زنان گفت كه از سال ‪ ۱۹۹۱‬تا ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي، در سه استان منطقه كردستان عراق ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۵۰۰‬زن به دلايل ناموسي به قتل رسيده و يا خودكشي كرده‌اند.