Skip to main content

آقای ایشچی، من اصلا مخالف آن

آقای ایشچی، من اصلا مخالف آن
Anonymous

آقای ایشچی، من اصلا مخالف آن چیزی که نوشته اید نیستم. پرسش هم هیچ به مواردی که شما مطرح کرده اید ربطی ندارد. شما از آینده ایی صحبت کرده اید که در آن دولتهای ایالتی و ملی وجود دارند و دولت سراسری با مشارکت این دولتها بوجود آمده است. در آن شرایط ممکن است سوسیال دمکراتهای آذربایجان با سوسیال دمکراتهای کردستان و بلوچستان و فارس یک اتحاد سیاسی درست کنند و مدعی سوسیال دمکراسی سرتاسری بکنند. پرسش من به امروز و اصطلاح جنبش سرتاسری که شما مورد استفاده قرار میدهید برمیگردد. این جنبش سرتاسری امروز را کدامین نیروها تشکیل میدهند؟ میتوانید اسم یک شخص و یا یک حزبی که متعلق به جنبش سرتاسری است نام ببرید که خوانندگانشان هم بدانند. کلی گویی تا کی؟ مثلا سازمان فدائی اکثریت یک حزب سراسری است؟ حزب توده جزو جنبش سرتاسری است؟ جبهه ملی جزو این جنبش سراسری است؟ حزب دمکرات کردستان چی؟ لطفا طفره نروید. شما...

کدامین نیروها را سرتاسری میدانید؟ حزب توده، فدایی های از اکثریتی ها تا اقلیتی ها، حزب کمونیست کارگری (تمام انواعش) جبهه ملی، مجاهدین خلق، سومکا، حزب پان ایرانیست، تشکل های جمهوریخواهان (تمامی آنها)، نهضت آزادی و... احزاب ملی ملت فارس (از چپ تا راست) هستند. آیا شما این احزاب را سرتاسری میخوانید؟ اگر این احزاب نیستند، کدامین حزبها سرتاسری هستند؟ لطفا نام ببرید تا خوانندگانتان بدانند که مقصود شما از نیروهای جنبش سراسری چیست؟

خلاصه تر اینکه؛ من میخواهم بدانم آیا شما احزاب و سازمانهای سیاسی متعلق به ملت فارس را که اسمشان فوقا آمد سرتاسری میخوانید یا نه؟ حتی دستچین کردن این احزاب یعنی تنها با انتخاب چپ ها هم نمیتوانید این خطای بزرگ را بپوشانید که مثلا فدایی اکثریت که شما به آن سمپاتی دارید، سرتاسری ایست، اما جبهه ملی و یا نهضت آزادی سرتاسری نیست! نیروهایی که فوقا اسمشان را آوردم گرایشان راست تا چپ ملت فارس است. از این نوعش در آذربایجان و کردستان و بلوچستان و ... هم وجود دارد. بنابراین میتوان از احزاب سرتاسری فارس (نه استان فارس منطقه فارس نشین ایران) و یا احزاب سراسری کردستان و یا احزاب سراسری آذربایجان سخن گفت. اما سخن گفتن از احزاب سراسری ایران، مالیات دارد. مالیات اش هم انکار و یا حقیر شمردن ملتهای غیرفارس در پیشگاه احزاب سیاسی ملت فارس است که اساسا تا کنون از سوی رژیم ها ایران انجام میشد و حالا قلم بدستان آن را هموار میکنند. لطفا اگر هم میخواهید جواب بنویسید، طفره نروید، دقیقا در مورد آنچه صحبت شده سخن بگویید و به شعور خواننندگانتان توهین نکنید.