رفتن به محتوای اصلی

حقیر ایران و شاه اسماعیل در

حقیر ایران و شاه اسماعیل در
ناشناس

تحقیر ایران و شاه اسماعیل در فیلم حریم سلطان
تحقیر علنی ایران و شاه اسماعیل در فیلم محبوبِ gem tv حریم سلطان ! شرح به زبان عامیانه این تیکه از فیلم :
ابتدا سلطان سلیمان وارد میشه و صبح به خیر میگه و مینشیند سپس درباری میگه سرورم نامه از حکمران صفوی آمده که جنگتون با "ردوس" را تبریک میگوید ... سلطان سلیمان مصمم و با و لحن و نگاهی تحقیر آمیز میگوید : این شاه تازه عاقل(آدم) شده ؟! و سرش را به نشانه ی اینکه بخوان ببینیم این دیگر چه میگوید پایین می اندازد ! سپس درباری با صدایی لرزان

تحقیر ایران و شاه اسماعیل در فیلم حریم سلطان
تحقیر علنی ایران و شاه اسماعیل در فیلم محبوبِ gem tv حریم سلطان ! شرح به زبان عامیانه این تیکه از فیلم :
ابتدا سلطان سلیمان وارد میشه و صبح به خیر میگه و مینشیند سپس درباری میگه سرورم نامه از حکمران صفوی آمده که جنگتون با "ردوس" را تبریک میگوید ... سلطان سلیمان مصمم و با و لحن و نگاهی تحقیر آمیز میگوید : این شاه تازه عاقل(آدم) شده ؟! و سرش را به نشانه ی اینکه بخوان ببینیم این دیگر چه میگوید پایین می اندازد ! سپس درباری با صدایی لرزان شروع به خواندن نامه میکند ( که بنده هنوز نتونستم سند تاریخی وجود این نامه رو پیدا کنم!! از شما یاری میخوام اگر پیدا کردید )
-او خداست ! یاری دهنده و قادر بر حق و حکومت ! عدالت و خلافت ! حشمت و قدرت ! ظفر و بزرگی ! بین تمام فرمانروایان خداوند حکومت سلطان سلیمان را فزونی دهد و به سربازان و یارانش پیروزی عطا کند ! ریشه ی دشمنان دین رو بخشکاند و درآرد و شکوه کفر و کافر را نابود کند ! زیباترین های بهشت و تمام خوبی ها بر شاه شاهان حضرت سلطان سلیمان که او الگوی تمام مجاهدین است ! و سلطان تمام سلاطین مانند جِم (منظور سلطان جِم ) ، اسکندر ( مقدونی ) ، حضرت سلیمان ( احتمالن به خاطر شهرت سلیمان نبی در پادشاهی نامش ذکر شده ) ، و داریوش ( احتمالن داریوش بزرگ ایران ) است !
===
اینجا درباری دیگر آرام درگوش خواننده ی نامه میگوید : ببین چطور مدحیه نوشته برای پادشاه ما !!! و خواننده ی نامه جواب میدهد : پس انتظار داری به اَبَر پادشاه جهان چگونه خطاب کند ؟!
سلطان سلیمان میگوید در جواب این نامه تاخیر نکنیم و به کاتب فرمان میدهد : بنویس !
کاتب با لحن تحقیر آمیز میگوید : سرورم برای شاه اسماعیل نامه خواهید نوشت ؟!!
سلطان سلیمان بر او غضب میکند و فریاد میکشد : چه شاهی ؟! از کی تا حالا امیر شاه شده ؟! نکنه تو دشت چالدران شاه شده ما خبر نداریم ؟!! بنویس ! صاحب حکومت و امیری شیخ اسماعیل صفوی ! خدا تو رو به راه راست هدایت کنه !!!!!! این طور که معلومه پیروزی بزرگ اسلام عزیز و آرمان های روشن پیغمبرمان آنطور که سنت ایجاب میکرد بهت رسیده !!!!!!!! ........ !!!