رفتن به محتوای اصلی

در مورد تغییر نام منطقه

در مورد تغییر نام منطقه
ناشناس

در مورد تغییر نام منطقه ..

در مورد تغییر نام منطقه ..در زمان صفویان کلی از نامهای ایرانی به ترکی تبدیل شدند..از سپیدرود به قزل اوزون بگیرید تا میاندواب به قوشچای و غیره...
http://www.azarpadgan.com/?content=DetailsArticle&id=205
برای نمونه میادواب بارها در دوران قاجارها آمده است ولی این دوستان میگویند پهلویها نامش را عوض کردند!
https://www.google.com/search?tbo=p&tbm=bks&q=miandoab&tbs=,cdr:1,cd_min:Jan+1_2+1800,cd_max:Dec+31_2+1900&num=10

در ضمن این گاز بوشهرفارسی-زبان است که به آذربایجان ایران میرود ونه گاز ترکمن صحرا! اگر آن گاز را ببندند راستش زمستان چه میشود؟ خوب من تابحال ندیدم بوشهری ها گله کنند ولی این دوستان گله میکنند که چرا آلومونیم (؟که روشن نیست کجای آذربایجان آلوموینیم دارد ولی باز فکر نکنم به اندازه مناطق دیگر کشور باشد) آذربایجان ایران به جاهای دیگر ایران میرود! همه اینها نشانگر نژادپرستی است.

در مورد ظلم هم باید گفت از لحاظ تاریخی این ترکان(که یک عده از آذربایجانیها ایران خود را همان ترکان میدانند) بودند که به ایرانیان و ارمنیان و یونانیان و غیره ظلم کردند. برای نمونه اغلب سربازان چنگیزخان ترک بودند. کل تمدن ایرانی-زبان در آذربایجان و کل تمدن یونانی/ارمنی انوتولی بدست ترکان نابود شد. و بابک خرمدین که یک ایرانی (و غیرترک) بود بدست ترکان دربار خلیه سرکوب شد(بوغا و اشناس و ایتاخ..البته افشین سغدی بود). اصل زبان آذربایجان فهلوی بود. ما میتوانیم در مورد ظلم به بلوچ و کرد و غیره حرف بزنیم ولی ظلمی به ترکان در تاریخ ایران نشده است و به نظر من با وجود اینکه ترکزبانان حدود 12 ملیون نفر هستند, ناچار برخیهاشان میخواهند یا جدا شوند یا اینکه دیگران را پاکسازی کنن..د نقشهای خیالی که کل آذربایجان غربی و اراک و همدان و نیمی از گیلان و کل تهران را..دربرگرفته است ببنینید... وگرنه چه دلیلی دارد که رشت و بندرانزلی و مهاباد و قزوین و همدان و اراک و غیره را جزو نقشه تخیلی خودشان بدانند؟یا اینکه برای نمونه از مردم شهر همدان و رشت و مهاباد پرسیدند که میخواهند جزو دولت علیف باشند؟