رفتن به محتوای اصلی

مارس 2010

عمادالدین باقی را آزاد کنید

بعد از 63 روز بالاخره همسر عمادالدین باقی توانست در 9 فروردین او را ملاقات کند ، در این دیدار از وضعیت سلامتی آقای باقی بیشتر با خبر شد و ابراز نگرانی کرد و اعلام نمود که باقی در زندان مشکل تنفسی دارد و تابحال چندین بار بی هوش شده و او را به بیمارستان منتقل کرده اند.

پیشنهادِ حزب لیبرال دمکرات آلمان «سپاه پاسدارانِ انقلاب اسلامی»

در پهرستِ گروه هایِ تروریستی :بتازگی حزب لیبرال دمکرات آلمان که بخشی از دولت این کشور را رهبری میکند، پیشنهادِ به گذاشتن نام «سپاه پاسدارانِ انقلاب اسلامی» در پهرستِ نام گروه هایِ تروریستی داده است. دولت آلمان برای به انجام رساندن این پیشنهاد باید خُرسندیِ پارلمان اروپا را بدست آورد.

در ستایش «مرگ و خودکشی»

همان‌طور که اروتیسم و لمس اروتیسم انسانی پیوند تنگاتنگ با حس مرگ دارد. جسم معشوق از آنرو زیبا و برانگیزنده هزاران فانتزی است، زیرا ما همزمان فانی بودن و گذرا بودن این جسم و لحظه را حس می‌کنیم، پس می‌خواهیم لحظه و کامجویی نو بیافرینیم و لحظه‌مان را جاودان سازیم. میان اروس و تانتانوس( خدایان عشق، اروتیک و مرگ) پیوند تنگاتنگ است.

ما ایرانی ها؛ اولین ها بودیم و اکنون نزدیک به آخری ها هستیم (همراه با عکس باتری های اشکانی)

ولی این تخم و ترکه‌های غزنوی و قاجار و آخوندهای حسود و بی‌چشم و رو که اصلاً ایرانی نیستند مگه می‌ذارن. به خصوص این آخوندها نه چشم دیدن کورش را دارن، به طوری که می‌خواستند مقبره‌اش را هم بکنند زیر آب، به زکریای رازی هم شب و روز فحش می دن که چرا این همه حافظ و سعدی و امثالهم و حتی مردم قم و مشهد را حالی به حالی می‌کنه، با حقوق بشر هم که عین جن و بسم‌الله هستند. خلاصه همیناست که باعث شده ما ملت والا و تاریخی هنوز هم که هنوزه هم برای حقوق بشر، هم برای نون شب،و هم برای یک استکان از زکریای رازی و...

زنان ایران درادبیات آلمان!

پژوهش پیرامون سرآغاز و پیشینه حضور زنان در عرصه ادبیات داستانى و نقش آنان در توسعه و تكامل این گستره از ادبیات و نیز تأثیرى كه شعر و داستان و رُمانِ شاعران و نویسندگان زن بر فرایند مبارزات اجتماعى و كوشش‏هاى زنان در جهت احقاق حقوق انسانی‌شان داشته است، از جمله مباحثى است كه می‌تواند موضوع یكى از جالب‏ترین تحقیقات دانشگاهى قرار گیرد.

ایالت کبک کانادا به زنان روبنده پوش سرویس ارائه نمی کند

طی سال های اخیر، وزارت بهداشت استان کبک برای زنان مسلمان نقاب دار تسهیلاتی فراهم می کرد تا کارمندان زن این وزارتخانه از آن ها عکس بگیرند. اما بر اساس تصمیم کمیسیون حقوق بشر کبک مبنی بر ملزم نبودن وزارت بهداشت استان به این کار، دادگاه ، سیاست ارائه خدمات ویژه به زنان مسلمان روبنده پوش را ممنوع کرد. پارلمان محلی کبک، روز چهارشنبه، با تصویب قانونی، بانوان مسلمان روبنده پوش را موظف کرد، هنگام استفاده از امکانات دولتی، صورت خود را باز کنند.

ایران همیشه یک طعمه فریبنده است

در ایران بود. پدرم به شدت زیر تأثیر ایراداتی قرار گرفته بود که به وی وارد می‌شد. او مطلقا رنج مردم را نمی‌خواست. می‌گفت، اگر مردم می‌خواهند راه دیگری بروند، باید راه را برایشان باز کرد. به همین دلیل نیز کشور را ترک گفت. بسیاری از منتقدان سرسخت وی این حرکت پدرم را مثبت می‌شمارند. اما بعضی ایراد می‌گیرند که چرا نماند و مبارزه نکرد.

از خروج خاتمی برای دومین بار جلوگیری شد!

اولین بار ژانویه 2010 بطور غیر رسمی به خاتمی گفته شده بود :«..در صورتی که خاتمی جایزه گفتگوی جهانی را به طور مشترک به همراه داریوش شایگان دریافت کند ، این اقدام او به منزله اعلام رسمی او برای خروج از نظام اسلامی خواهد بود.» و دیشب هم ، یک مقام اطلاعاتي در محفل خصوصي روحانيون جامعه وعاظ از ممنوع الخروج شدن سيد محمدخاتمي رئيس بنياد باران از كشور خبر داد. اين مقام امنيتي در اين باره تاكيد كرد كه خاتمي اخيرا برای بار دوم قصد خروج از كشور را داشت.

پرسشی چند از بازماندگان جنبش سیاهکل و پاسخ هایی از بهزاد کریمی

وقتی که سخن از مبارزه برای آزادی در چارچوب تشکیلاتی می¬کنیم، بی شک پرداختن به روش¬ها، کنش¬ها، خرد جمعی، حافظه¬ی جمعی، روابط تشکیلاتی، سیاست¬های تشکیلاتی، تصمیم¬گیری¬ها، بازنگری، مطالعه، اندیشه¬ورزی، یافتن راه حل و بسیاری از این مفاهیم می¬تواند روشنگر مسیر مبارزان و در نهایت به تحقق رهایی انسان نزدیک شود؛ خیزش¬های اجتماعی چند ماه اخیر مردم ایران، شرایطی را ایجاد کرد که یک بار دیگر به حافظه¬ی جمعی و فردی خویش بپردازیم و با بیان شفاف تجربه¬ها و نقد و بررسی عملکرد گذشته...

سلام بر بهار، بر تازگی بر طبیعت، سلام بر زندگی و زنده بودن

سیزده بدر، روز جهانی کارگر و روزهایی که هر یک سمبلی از وقایع تاریخی، یادبودها وجشن ها ی ملی ما هستند یکی پی از دیگری در راهند. در هر یک از این روز ها میتوانیم با شادی و جشن گرفتن زندگی در برابر مرگ. خواست آزادی در برابر استبداد، در عین برگزاری جشن و پایکوبی ، برای آزادی خود و دیگر هموطنانمان از یوغ استبداد طالبانی با ایده های خلاق متناسب با موقعیت تلاش نماییم. سیزده بدر جشن و شادی در طبیعت را با تلاش هایمان برای دور ریختن نحسی نظام ولایت فقیه همراه کنیم.